پخش از هیسپان تی وی:

مافیا و پول کثیف در تلویزیون

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۴:۵۱:۰۰
کد خبر: ۸۳۴۰۸۷
مافیا و پول کثیف در تلویزیون
مافیا، پولشویی ها و جنایت های بین المللی آن ها در مستندی آماده پخش از هیسپان تی وی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این مستند کارگردان به سراغ مافیاهای قدرتمند ایتالیایی رفته است. هر ساله در ایتالیا به عنوان پادشاهی مافیاهای مختلف، مقامات دولتی میلیون ها تن کالای تقلبی و قاچاق را توقیف می کنند. این در حالی است که تنها در نیمه دوم سال 2011، بیش از یک تن کوکائین در این کشورتوقیف شد. 

در ادامه این مستند بر اساس گزارش های رسمی عنوان می شود که گردش مالی سالانه 4 مافیا در ایتالیا بین 8 تا 10 درصد تولید ملی ناخاص این کشور است و منشأ این ثروت در سراسر جهان عبارت است از: تجارت مواد مخدر، بازار کالاهای تقلبی و قاچاق، تجارت غیرقانونی تکنولوژی، دارو و سیگار، قاچاق انسان، روسپی گری، مهاجرت غیر قانونی، تجارت زباله و انرژی.

مافیاها امروزه در قالب شرکت های بین المللی فعالیت می کنند. در حالیکه جنایات اروپائی آن ها ماهیتی فرامرزی یافته اند، اروپا چشم خود را بر روی این جنایات بسته است و اخیراً تعدادی از کشورهایی با نرخ بالای جنایت به عضویت اتحادیه اروپا درآمده اند. 

مستند «پول کثیف، زهر مالی» (Dirty Money, Financial Poison) محصول سال 2012 به کارگردانی نیکولاس گلیمویس، در دو قسمت 25 دقیقه ای از دوشنبه 26 فروردین ساعت 8:30 به وقت تهران برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 بازپخش خواهد شد. 

نظر شما