در روستاهای خراسان رضوی؛

مستند «آساک» در مرحله پیش تولید

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۰۶:۱۳
کد خبر: ۸۳۴۹۴۹
مستند «آساک» در مرحله پیش تولید
نویسندگان و کارگردان مستند با نام موقت «آساک» از شروع پروژه ساخت این مستند در روستاهای قوچان استان خراسان رضوی خبر دادند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هدف عوامل از ساخت مستند «آساک» این است که همراه با به تصویر کشیدن به بینندگان به مباحثی همچون آداب، رسوم و فرهنگ، لهجه و گویش، بافت سنتی روستا، نوع پوشش مردم این اقلیم برای آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگی مردم این خطه پرداخته شود.

تیم فیلمسازی مستند فوق امیدوار است با حمایت‌های خوب مردم قوچان بتوانند با معرفی هنر موسیقی، ورزش دیدنی کشتی با چوخه، صنایع دستی و محصولات صادراتی این منطقه مانند؛ کشمش، شیره انگور، برگه زرد آلو و...مانع از فراموشی این فرهنگ اصیل و منحصربه‌ فرد شده باشند.

 آرمان مهرابی کارگردان مستند با نام موقت"آساک" می باشد و مسئولیت نویسندگی این مستند را افسانه میرباقری و آرمان مهرابی، گویندگی متن را حسین رضایی، تدوین؛ حیدر کریمی خوزانی و رایزنی و مذاکره برای ساخت موسیقی این پروژه با آقای محسن میرزاده خواننده محبوب کرمانج ادامه دارد و در صورت توافق موسیقی این مستند زیبا را بر عهده خواهند داشت.

علیرضا صفری تهیه کننده گفت: امیدوارم مرحله تصویربرداری این پروژه بهمن سال جاری به پایان رسیده و پس از پایان مرحله تدوین تلاش خواهیم کرد تا این مستند برای معرفی به همه‌ی هم‌ وطنانمان در شبکه تلویزیونی استان و شبکه‌های سیمای ملی به نمایش درآید.

نظر شما