به مناسبت روز بازیگر؛

گول نخوریم؛ بازیگر شدن به این راحتی نیست!

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۶:۳۳:۵۴
کد خبر: ۸۴۱۸۷۷
گول نخوریم؛ بازیگر شدن به این راحتی  نیست!
یادداشت ــــ مجتبی احمدی

بی شک یکی از جذابترین و پرطرفدارترین مشاغل دنیا بازیگری است و جالب این است که مردم در اقصی نقاط این کره خاکی علاقه مند هستند حتی اگر شده برای یک بار این حرفه را تجربه کنند و یا در این قالب دیده شوند.

در کشور ما نیز حرفه بازیگری به دلیل جایگاه، محبوبیت و معروفیت، بسیار پر طرفدار است، بخصوص اینکه علاقه آحاد مردم به بازیگران و اصولا سلبریتیها در این عرصه گاهی دورنمایی کاذب  به دست مردم می دهد و حتی برخی از خانواده ها علاقه مند هستند تا فرزندانشان را در قاب جعبه جادویی یا روی پرده نقره ای بینند.

وسوسه های نامرغوب این عرصه سن و سال نمی شناسد و طبیعتا جنسیت نیز ندارد و همگان علاقه مند هستند انگشتان مردم در کوچه و خیابان به سمت آنها پرتاب شود و این دغدغه برای برخی از افراد حتی به چالش و معزل زندگی تبدیل می شود ،طوری که حاضر می شوند برای ورود به این عرصه از هر دری و مسیری عبور کنند و گاهی مخاطرات آن را بر جان و دل بخرند.

برخی حاضر هستند برای بازیگر شدن حتی دست به جیب بشوند، برخی سراغ روابطشان می روند ، برخی می خواهند ره چند ساله را یک شبه طی کنند و حتی می خواهند  با مبلغی عجیب و غریب خود را در عرصه مطلوبشان ببینند. آسیب های این ماجرا گاهی حتی شأن و منزلت انسانی را زیر سوال می برد، طوری که به رغم هوش و ذکاوت و مراقبت همه جانبه افراد، ما در این راه ناخواسته به چاله هایی می افتیم که خروج از آن قبل از غرق شدن ممکن نیست. 

بدیهی است بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه با عبور از مسیری منطقی از جمله آموزشگاهای معتبر، تحصیلات آکادمیک، مشورت با افراد معتبر و صاحب نام و... از مسیری امن به مقصد می رسند یا حتی اگر در این حوزه صاحب استعدادی نباشند مسیر امن آنها را به خانه باز می گرداند. متاسفانه برخی افراد فریب سود جویان بی اعتبار این عرصه را می خورند که گاهی با  آگهی های فاقد ارزش و گاهی هم با روابط مستقیم بدون اعتبار، گاهی از طریق چتهای معمول در فضای مجازی فکر می کنند به مقصد نزدیک شده اند در حالی که واقعیت این نیست.

با توجه به وجود افراد سودجو و سو استفاده گر که قول های چنین و چنانی در راه ورود به دنیای بازیگری می دهند نیاز است عاقلانه تصمیم بگیریم، فرزندان خود را با مشاورهای مطمئن به این دنیا رهنمود باشیم و اجازه ندهیم وسوسه های این دنیای جذاب مسیر زندگی عزیزانمان را به سمتی غیر قابل جبران بکشاند.

نظر شما