جارموش هوادارانش را ناامید کرد / نظر منتقدان درباره «مرده نمی‌میرد»

۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۵:۵۸
کد خبر: ۸۴۷۰۸۱
جارموش هوادارانش را ناامید کرد / نظر منتقدان درباره «مرده نمی‌میرد»
جدیدترین اثر سینمایی جیم جارموش با عنوان «مرده نمی‌میرد» نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جشنواره فیلم کن همواره در انتخاب فیلم افتتاحیه‌اش با وسواس اثری را انتخاب می‌کند که بیش از هر چیز در این انتخاب نام کارگردان و عوامل فیلم اهمیت دارد و البته این بار مواضع ضد ترامپ جارموش و فیلمش را در انتخاب «مرده نمی‌میرد» برای فیلم افتتاحیه کن نمی‌توان نادیده گرفت.

فیلم سینمایی «مرده نمی‌میرد» جیم جارموش فیلم افتتاحیه جشنواره کن امسال بود که با استقبال خوبی در روز اول مواجه شده اما جدیدترین اثر این کارگردان صاحب نام آمریکایی به نظر می‌رسد که چندان نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند.

روزنامه تایمز در واکنش به این فیلم و انتخابش به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن نوشت: گفتن این موضوع که انتخاب این فیلم برای افتتاحیه مراسم کن، یک تصمیم شجاعانه بود یا اینکه هیچ گزینه دیگری برای انتخاب کردن وجود نداشت، سخت است اما با این وجود، فیلم محکم و قوی نبود.

رابی کالین منتقد تلگراف با دادن امتیاز 80 از 100 به فیلم سینمایی «مرده نمی‌میرد» درباره این فیلم نوشت: «مرده نمی میرد» فیلمی عجیب اما موفق است و همانطور که در فیلم قبلی جیم جارموش یعنی «پترسون» دیده بودیم، این فیلم نیز به خوبی می تواند خودش را با ریتم زندگی عادی وفق بدهد اما حس بدبینی جاری در اثر به قدری است که اجازه خندیدن به صحنه‌های خنده‌دار فیلم را نمی‌دهد.

پیتر برادشاو منتقد گاردین نیز با دادن امتیاز 60 از 100 به این فیلم نوشت: در بخش‌هایی از فیلم به نظر می رسد که ایدههای «جیم جارموش» ته کشیده و حرف جدیدی برای گفتن ندارد. «مرده نمی‌میرد» فیلمی مملوء از بازیگران خوش‌نامی است که ایده‌های سرهم‌بندی شده جارموش در آن ناتمام باقی می‌ماند.

تیم گریرسون منتقد اسکرین اینترنشنال با وجود اینکه به این فیلم امتیاز 70 از 100 را داده آن را اثری ناامیدکننده برای هواداران جیم جارموش عنوان کرده است.

با وجود اینکه برداشت‌های سیاسی بسیاری از زامبی‌های فیلم جارموش شده است، این کارگردان با بیان اینکه در نظر گرفتن زامبی‌ها به عنوان استعاره بیش از حد سنگین است در نشست خبری فیلم در جشنواره کن گفت: «فکر می‌کنم بعضی از چیزهایی که امروز صبح درباره فیلممان خواندم، به ذهن خودم نرسیده بود. فکر کنم استعاره از چیزی که تحلیل کرده بودم یا آگاه بودم، قوی‌تر از کار درآمده است.»

او همچنین با اشاره به فیلم کلاسیک «شب مردگان زنده» اثر جرج رومرو گفت: «رومرو راهنمای ماست. به جرج رومرو نگاه می‌کنیم... او ایده زامبی‌ها و هیولاها را تغییر داد. هیولا‌ها در «گودزیلا» و «فرانکشتاین» از بیرون می‌آیند اما زامبی‌های رومرو از دل ساختار اجتماعی در هم شکسته می‌آیند.»

این فیلم که توسط  دو کاراکتر اصلی، به نام‌های کلیف رابرتسون(بیل مورفی) و همکار وفادارش رانی پترسون(آدام درایور) که پلیس شهر هستند آغاز می‌شود، به ناگهان به سمت آخرالزمانی شدن و بیرون آمدن مردگان از قبر می‌رود.

بیل مورایی، آدام درایور، استیو بوشمی، تیلدا سوینتون و سلنا گومز از بازیگران مطرح این فیلم سینمایی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز