در چهارمین روز جشنواره فیلم کن؛

تحسین پدرو آلمادوار توسط منتقدان کن / فیلمی که قواعد جشنواره کن را بر هم زد

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۲۶:۲۰
کد خبر: ۸۴۷۴۸۵
تحسین پدرو آلمادوار توسط منتقدان کن / فیلمی که قواعد جشنواره کن را بر هم زد
جدیدترین فیلم سینمایی پدرو آلمادوار در اولین اکرانش در جشنواره فیلم کن با عنوان «شکوه و درد» با استقبال خوب منتقدان روبرو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، روز گذشته در چهارمین روز جشنواره فیلم کن، جدیدترین اثر سینمایی پدرو آلمادوار اسپانیایی در بخش رقابتی هفتاد و دومین جشنواره کن نمایش داده شد که می‌توان آن را تا امروز تحسین‌شده‌ترین اثر سینمایی اکران شده در این دوره از این جشنواره دانست.

«شکوه و درد» در اولین نمایشش در جشنواره کن با تحسین تماشاگران مواجه شد و نکته جالب توجه این است که این فیلم قواعد جشنواره کن را بر هم زده و پیش از این در کشور اسپانیا به اکران عمومی در آمده و با توجه به اغماضی که جشنواره فیلم کن برای آلمادوار قائل شده احتمال می‌رود این جشنواره نگاه ویژه‌ای به این کارگردان دارد و تحسین منتقدان به نظر می‌رسد که «درد و شکوه» را به جدی‌ترین گزینه نخل طلای کن تبدیل کرده است.

روزنامه «ال‌پریودیکو»ی اسپانیا با دادن امتیاز کامل به این فیلم، جدیدترین اثر آلمادوار را یک شاهکار معرفی کرده و از همان روزهای ابتدایی اکران «شکوه و درد» با استقبال خوبی در اسپانیا مواجه شده است.

اریک کن منتقد ایندی‌وایر «شکوه و درد» را بهترین اثر آلمادوار در سال‌های اخیر دانست و از آن به عنوان یک اثر فلسفی عمیق درباره تضادهای عاطفی معرفی کرده که در راستای دیگر آثار این کارگردان قرار دارد.

پیتر دبروژ منتقد ورایتی با تحسین «شکوه و درد» در یادداشتی برای آلمادوار نوشت: این نخستین بار است که ما روح این استاد فیلمساز را در این حد خالص حس می‌کنیم.

پیتر برادشاو در گاردین از پنج ستاره، چهار ستاره به این فیلم داده و نوشته است: «شکوه و درد» شما را با یک غم شیرین رها می کند اما با علاقه بالایی به سراغ فیلم بعدی می‌روید.

با توجه به اینکه قصه «شکوه و درد» درباره زندگی یک کارگردان است بسیاری از منتقدان این فیلم را اثری اتوبیوگرافی دانسته‌اند. آنتونیو بندراس و پنه‌لوپه کروز بازیگران مطرح این فیلم سینمایی هستند.

پدرو آلمادوار پیش از این با فیلم «همه چیز درباره مادرم» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن شده است. تا امروز «درد و شکوه» با 11 رأی بیشترین امتیاز را از سوی نشریات فرانسه برای دریافت نخل طلای کن دارد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز