در شبکه الکوثر؛

پایان دور دوم مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۳۸:۱۴
کد خبر: ۸۴۷۸۴۰
پایان دور دوم مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»
دوازدهمین شب مسابقات قرآنی «مفازا» در شبکه الکوثر با رقابت سه قاری از کشورهای لبنان، افغانستان و ایران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در دوازدهمین شب مسابقات «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» ، محمدمهدی عزالدین از لبنان ۸۷ امتیاز، فضل احمد امید از افغانستان ۷۴/۵ و وحید براتی از ایران ۸۳ امتیاز کسب کردند.

قاری افتخاری دوازدهمین شب رقابت‌ها نیز حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران بود.

با برگزاری دوازدهمین شب این مسابقات، دور دوم مرحله مقدماتی این مسابقات به پایان رسید که در نهایت شش قاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

براساس اعلام کمیته داوران، فلاح زلیف از عراق با ۹۱ امتیاز، جواد افندیار از افغانستان با ۹۰ امتیاز، علی احمد الساعدی از عراق با ۸۹/۵ امتیاز، محمدمهدی عزالدین از لبنان با ۸۷ امتیاز، السید محمد السید از امارات با ۸۴/۵ امتیاز و مجتبی پرویزی از ایران با ۸۳/۵ امتیاز به‌عنوان نفرات اول تا ششم معرفی شدند که به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از یکشنبه‌ شب (۱۵ اردیبهشت) آغاز شد و در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات، ۲۴ قاری به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند .

قاریان منتخب در پنج شب به رقابت می‌پردازند و در پایان ۵ قاری برتر به مرحله فینال مسابقات راه می‌یابند.

این رقابت‌ها از بزرگترین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است که امسال دور دوازدهم خود را تجربه می‌کند.

نظر شما