گزارش هفته؛ بررسی فیلم های آماده اکران برای عید فطر!

عید فطر سینماها را از رکود ماه رمضان خارج می‌کند؟

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۹۲۳۹
عید فطر سینماها را از رکود ماه رمضان خارج می‌کند؟
مدیرعامل پردیس سینمایی آزادی می گوید: برای اکران ویژه عید فطر، هفت فیلم در نظر گرفتیم که واقعا از نظر جذب مخاطب و فروش گیشه فیلم های خوبی هستند، به طوری که می توانند مردم را به سینماها بکشند.

یکی از زمان‌هایی که کارگردانان و تهیه کنندگان اشتیاق دارند فیلم‌شان اکران شود، عید فطر است. امسال مالک مجتمع سینمایی ماندانا تهران اعلام کرد فیلم‌های اکران ماه رمضان با شکست در گیشه مواجه شده‌اند و حتی فیلم‌های اکران نوروز هم از این اُفت تماشاگر مصون نمانده‌اند و فروش فیلم ها نسبت به سال گذشته 30 درصد افت داشته است.

با توجه به این شرایط حال باید دید آیا اکران های ویژه عید فطر می‌تواند سینماها را از این رکود خارج کند یا خیر؟ به همین بهانه با رضا سعیدی‌پور، مدیرعامل پردیس سینمایی آزادی و محمد قاصداشرفی، مدیرعامل مجتمع سینمایی ماندانا، به گفت و گو نشستیم که حاصل را در ادامه می خوانید.

سعیدی‌پور درگفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه فیلم‌های اکران ویژه عید فطر قابلیت جذب مخاطب را خواهند داشت، گفت: برای اکران ویژه عید فطر، هفت فیلم در نظر گرفته شده که واقعا از نظر جذب مخاطب و فروش گیشه فیلم‌های خوبی هستند، به طوری که می‌توانند مردم را به سینماها بکشند.

وی افزود: اگر اتفاق خاصی نیافتد و دغدغه‌های مردم با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، زیادتر نشود فکر می‌کنم چیدمان خوبی برای عید فطر داریم و مردم در این مناسبت ویژه می‌توانند فیلم‌های خوب از نظر داستان و محتوا ببینند.

قاصداشرفی نیز با اشاره به اینکه اکران های عید فطر می تواند سینما را از رکورد ماه رمضان خارج کند گفت: تمام صاحبان فیلم دوست دارند کارهایشان را یا در عید نوروز یا در عید فطر اکران کنند. دلیلش هم این است در این دو مناسبت هم شوق و عطش مردم برای دیدن فیلم بیشتر است هم اینکه وقت آزاد برای سینما آمدن دارند. امسال هم با توجه به این مناسبت مهم و مناسب برای فروش در گیشه، فیلم‌های آماده اکران در شورای صنفی نمایش مشخص شدند و قراردادها بسته شده است. البته هنوز اکران بعضی فیلم ها قطعی نشده و باید دید قراردادها به چه صورت است.

این سینمادار ادامه داد: تاکنون «دختر شیطان»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «سرخپوست» و... از جمله فیلم هایی هستند که اکران‌شان در عید فطر قطعی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز