نویسنده تلویزیون بیان کرد:

شخصیت های منفی دوست داشتنی‌ترند

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۶۴۷۹
شخصیت های منفی دوست داشتنی‌ترند
نویسنده سریال «گاندو» به دنبال اینکه نقش چاوش با بازی حسام منظور، محبوب‌ترین شخصیت سریال‌های ماه مبارک رمضان شناخته شد بیان داشت: تماشاگران بخش کنترل نشده و رها شده خود را در شخصیت‌های منفی می‌بینند، به همین دلیل آنها برای‌شان جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر هستند.

آرش قادری، نویسنده تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در مورد تفاوت‌های نقش منفی و خاکستری گفت: بین یک شخصیت منفی و خاکستری تفاوت‌های زیادی وجود دارد. شخصیت منفی یک تفکر و ایده‌ای دارد که خلاف عرف جامعه است اما الزاما خطاکار نیست. خیلی اوقات یک جمعیت میلیونی به یک اعتقادی می‌رسند اما این اعتقاد اشتباه است و ممکن است یک نفر با اعتقاد درست، مقابلش بایستد. بنابراین تعداد پیروان یک باور، دلیل بر مشروع و درست بودن آن نیست.

وی ادامه داد: یک شخصیت خاکستری حدفاصل بین باورهای عمومی و آن چیزی که اعتقادات و باورهای فردی‌اش هست را طی می کند اما شخصیت منفی این فرصت را به تماشاگر می‌دهد تا بخش پنهان شخصیت خود را که سال‌های طولانی در عمرش بنا به دلایل اجتماعی، شخصی و... کنترل کرده است را رها کند. تماشاگر با دیدن شخصیت منفی بخش رها نشده خود را می‌بیند و دوست دارد بداند اگر این بخش از وجودش را کنترل نمی‌کرد چه اتفاقی برایش می‌افتاد. طبیعی است این مسئله برای مخاطب بسیار جذاب و گیراست.

نویسنده سریال «گاندو»، که در حال پخش از شبکه سه سیماست، با اشاره به محبوب شناخته شدن شخصیت چاوش با بازی حسام منظور، بیان داشت: من همیشه شخصیت‌های منفی که نوشتم برای مخاطب جذاب بوده است. مثلا در هوش سیاه یکی از ایرادهایی که ناظر کیفی به من می‌گرفت این بود که می‌گفت چرا شخصیت منفی تو آنقدر دوست داشتنی و جذاب است. شخصیت کامران پوریایی بخش کنترل شده شخصیت من بود. من در زندگی شخصی یک‌سری موارد را رعایت می‌کنم اما کامران در سریال دقیقا همان بخش کنترل نشده و رهای من بود. به همین دلیل این نقش را شخصا بسیار دوست دارم.

آرش قادری در پایان با اشاره به اینکه نقش منفی برای مخاطبان جذاب‌تر است تصریح کرد: نقش منفی به خاطر دلایلی که در بالا اشاره کردم و نزدیکی که مخاطب با آن پیدا می‌کند همیشه جذاب‌تر است. اینکه مردم یک نقش منفی در سریال را  دوست دارند و به آن رای می‌دهند کامل منطقی به نظر می‌رسد.

نظر شما