شهرام گیل‌آبادی:

فضای محوطه تئاتر شهر در شأن این محیط فرهنگی نیست / اتفاق یکشنبه شب دور از ذهن نبود

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۹:۵۲:۴۴
کد خبر: ۸۵۶۵۰۹
فضای محوطه تئاتر شهر در شأن این محیط فرهنگی نیست / اتفاق یکشنبه شب دور از ذهن نبود
شهرام گیل‌آبادی با اشاره به قابل پیش‌بینی بودن اتفاق رخ داده در تئاتر شهر تأکید کرد که فضای ایجاد شده در محوطه تئاتر شهر در شأن این محیط فرهنگی نیست.

شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: یکشنبه شب اتفاق تلخی در محوطه تئاتر شهر رخ داد که واقعاً در شأن این محل فرهنگی نبود. هیأت مدیره خانه تئاتر نیز بیانیه‌ای مبنی بر این اتفاق منتشر کرده که امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی در تئاتر شهر نباشیم.

گیل‌آبادی تصریح کرد: فضا و موقعیتی که در تئاتر شهر شاهد هستیم زیبنده هنر و فرهنگ کشور ما نیست. در همه جای دنیا تئاتر شهر یک کشور، مکانی فرهنگی هنری و برجسته است که از هرگونه اتفاقی به این شکل دور است اما متأسفانه تئاتر شهر تهران امروز در فضا و موقعیتی آلوده و مسموم قرار گرفته که رخ دادن اتفاقاتی مثل تیراندازی یکشنبه شب چندان دور از ذهن نبود.

وی افزود: در بستری که فضا برای هرگونه جرم و جنایت آماده است رخ دادن اتفاقاتی از این دست کاملاً طبیعی است و همه ما می‌توانستیم حوادثی مثل تیراندازی و درگیری‌های خطرناک را پیش‌بینی کنیم و این اتفاق بیش از هر چیز نشأت گرفته از بی‌تدبیری مدیران شهری ما است.

مدیر عامل خانه تئاتر در ادامه اظهار داشت: محیط چهارراه ولیعصر، پارک دانشجو و تئاتر شهر محیطی است که به شدت دستخوش بی‌تدبیری مدیریت است و این مدیریت ترکیبی از مدیران را دربرمی‌گیرد. حتی مدیران حوزه‌های کلان اقتصادی کشور را نیز می‌توان در اتفاقی که در این محل رخ داده مقصر دانست. در وضعیت بد اقتصادی است که می‌بینیم تعداد دستفروشان و شکل‌گیری مشاغل کاذب هر روز بیشتر می‌شود و نمی‌توان این افراد را که برای ارتزاق خود مجبور به دستفروشی هستند مقصر دانست.

گیل‌آبادی تصریح کرد: عدم توانایی مدیران انتظامی، قضایی و شهری در رخ دادن اتفاقاتی نظیر درگیری‌های مسلحانه و فروش مواد مخدر در محوطه تئاتر شهر دلیل اصلی شکل‌گیری فضایی است که امروز شاهدش هستیم و هیچ مدیری در تئاتر شهر در این وضعیت اسفبار قادر به کنترل اتفاقات و برقراری امنیت نیست. به نظر من مدیریتی همه‌جانبه باید در این فضا صورت گیرد و بهتر است یک ساماندهی دقیق برای جای‌گیری دستفروشان انجام شود و مسئولان انتظامی نیز محیط پارک و تئاتر شهر را از ارازل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر پاکسازی کنند تا دیگر شاهد اتفاقاتی نباشیم که فضای فرهنگی هنری تئاتر شهر مخدوش شود. متأسفانه در حال حاضر انواع و اقسام بزهکاری‌ها در این محیط انجام می‌شود و همه برای جلوگیری از این اتفاق باید دست به دست هم دهند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه راهکاری درست برای ساماندهی وضعیت دستفروشان در چهارراه ولیعصر، گفت: متأسفانه مأموران شهرداری نیز اینگونه تصور می‌کنند که در این شرایط سخت اقتصادی فعلی اگر مانع ارتزاق دستفروشان شوند مورد شماتت مردم قرار می‌گیرند اما اگر تمهیدی برای محل دستفروشی این افراد اندیشیده شود قطعاً به نفع مردم، دستفروشان و اهالی فرهنگ و هنر است وگرنه پارک محل آرامش، مترو محل تردد و تئاتر شهر محل حضور افراد فرهنگی است و نمی‌توان شلوغ بودن این نقطه از شهر را مستعد اتفاقاتی نظیر درگیری‌های مسلحانه دانست. اتفاقاتی نظیر تیراندازی یکشنبه شب تنها محصول سوءمدیریت مسئولان است که به نظر می‌رسد آن محدوده از شهر کاملاً به حال خود رها شده است.

گیل‌آبادی در پایان اظهار داشت: مدتی است که مسئولان تئاتر شهر و هنرمندان دائماً از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر درخواست رسیدگی به وضعیت نگران‌کننده محوطه تئاتر شهر را داشتند که متأسفانه هیچ توجهی به درخواست‌ها نشد و امیدوارم با توجه به اتفاقی که رخ داده توجه مسئولان به این مسأله جلب شود و تمهیدی برای جلوگیری از بروز دوباره اینگونه اتفاقات اندیشیده شود.

گفتنی است یکشنبه 19 خرداد در محوطه تئاتر شهر دو دستفروش با هم درگیر شدند که یکی از این افراد که مسلح بود با تیراندازی شخص دیگر را مصدوم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز