در پرس تی وی بررسی می شود؛

حمایت آمریکا و عربستان از طرح صلح عربی

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۷۴۶۳
حمایت آمریکا و عربستان از طرح صلح عربی
تلاش عربستان برای تغییر طرح صلح عربی به نفع اسرائیل و حمایت بی چون و چرای آمریکا از طرح اسرائیل برای تغییر خاورمیانه عنوان موضوعاتی است که در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با اشاره به تلاش های مقامات عربستان سعودی به ویژه ملک سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد وی برای ایجاد اصلاحات اساسی در طرح صلح عربی به منظور بهبود بخشیدن به روابط کشورهای عربی با اسرائیل به نقد و بررسی این طرح و عدم تعهد بسیاری از کشورهای عربی از جمله عربستان، امارت و ... به بندهای این طرح مبنی بر قطع روابط با اسرائیل می پردازد.

این برنامه همچنین روابط پنهانی و آشکار کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی را مورد واکاوی قرار می دهد.

در بخش دیگری از «جریان خاورمیانه»، حمایت بی چون و چرای آمریکا از طرح اسرائیل برای تغییر خاورمیانه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و با نگاهی به روابط نزدیک میان آمریکا و اسرائیل به عنوان یکی از نقاط برجسته سیاست خارجی آمریکا در طی بیش از سه دهه اخیر به واکاوی اهداف موردنظر آمریکا از حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته می شود.

در این خصوص کمک نظامی و اقتصادی بیش از 3 میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل، عدم تحقیق این مساله از سوی کنگره و نحوه عملکرد دولت آمریکا در زمینه ساکت نگه داشتن گروه ها و نهادهای منتقد حمایت مالی از رژیم صهیونیستی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

«جریان خاورمیانه» به تهیه کنندگی مروه عثمان ساعت 00:03 بامداد شنبه 25 خرداد ماه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 08:00، دوشنبه ساعت 04:00 و 15:00، سه شنبه ساعت 21:00، پنجشنبه ساعت 19:00 و جمعه ساعت 13:00 پخش می شود.

نظر شما