با اکران عمومی فیلم «دیه‌گو مارادونا»؛

۵۰۰ ساعت فیلم شخصی مارادونا در ایران

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۲۰:۵۵:۳۰
کد خبر: ۸۵۷۷۸۰
۵۰۰ ساعت فیلم شخصی مارادونا در ایران
نماد فوتبال جهانی و بازیگر برجسته فوتبال دیه‌گو مارادونا امسال سوژه فیلمی مستند از آصف کاپادیا بود که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آصف کاپادیا، کارگردان 47 ساله، فیلمی درباره مارادونا ساخته که از جمعه اکران عمومی می‌شود.

آصف کاپادیا امسال با نمایش فیلم مستند "دیه‌گو مارادونا" در جشنواره کن حضور داشت.

آصف کاپادیا کارگردان، مستندساز و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا است. وی با فیلم "جنگجو" برنده جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی شد و همچنین فیلمِ مستند "ایمی" او برنده جایزه از هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شده است.

این کارگردان که متولد سال ۱۹۷۲ است، در زمانی که مارادونا در اوج شهرت بود، شاگرد مدرسه بود. وی درباره شخصیت مارادونا می‌گوید او یک سوژه بسیار قوی و ترکیبی از وجوه مثبت و منفی است.

مستند او که با عنوان "دیه‌گو مارادونا" ساخته شده در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ برای نخستین بار در بخش خارج از رقابتی به نمایش درآمد. در این مستند مارادونا در تیم ناپل است و در عین حال به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک مطرح است. کاپادیا پیشتر جایزه بخش سینه‌فونداسیون کن را برای فیلم کوتاه "دزد گوسفند" برده است و فیلم "ایمی" او نیز نخستین بار در کن به نمایش درآمد.

نظر شما