چهره‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

وقتی «قسم» محسن تنابنده را کسی باور نمی‌کند/ طرفداران بلاتکلیف مهران مدیری/ تولدی برای استاد/ سفر بی‌بازگشت چهره ماندگار رادیویی/ نوبت به رضا عطاران رسید!/ صدایی که همیشه جای زخم دارد

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۷۸۸۶۷
وقتی «قسم» محسن تنابنده را کسی باور نمی‌کند/ طرفداران بلاتکلیف مهران مدیری/ تولدی برای استاد/ سفر بی‌بازگشت چهره ماندگار رادیویی/ نوبت به رضا عطاران رسید!/ صدایی که همیشه جای زخم دارد
مجتبی احمدی- دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

بی‌تردید مسعود کیمیایی یکی از تاثیرگذاران افراد در سینمای بعد از انقلاب محسوب می‌شود. چراکه نه تنها ادبیات و سبک و سیاق خودش را در سینمای ایران به عنوان یک کارگردان مولف لحاظ می‌کند که فیلم «قیصر» با او مسیر جدیدی را در سینمای ایران باز کرد. هفته‌ای که گذشت همراه شد با چند تولد متفاوت برای این مرد تمام ناشدنی مردادی سینمای ایران که بهانه‌ای بود برای جمع شدن بسیاری از اهالی این خانواده فرهنگی که شاید به دلایلی در این سال‌ها در فاصله از هم زیست می‌کنند.

هفته‌ای که گذشت همراه شد با تولد محسن چاووشی که ناگفته معلوم است یکی از اعجوبه‌های تکرار ناشدنی عرصه ترانه و موسیقی محسوب می‌شود. او که سال‌هاست طرفدارانش را در انتظار یک کنسرت نگه داشته و این روزها به حسرت تبدیل شده با کارنامه‌ای درخشان برای یک صدای خاص تنها به محبوبیت نرسیده است، چراکه انتخاب مضامین، ترانه‌ها و همکاری‌اش با برخی از ترانه سرایان خاص از جمله حسین صفا، چاووشی را به تاپ استار خوانندگی تبدیل کرده است. او اگرچه در فاصله از حواشی عرصه هنر زندگی می‌کند اما کافی است آلبومی از او منتشر شود تا شهر را به هم بریزد. آلبوم «ابراهیم» می‌تواند یکی از چند ترانه خاص این سال‌ها باشد.

رضا عطاران به کیانوش عیاری رسید تا یکی از جالب‌ترین اتفاقات سینمایی در راه باشد. چراکه همانطور که اخیرا در یادداشتی به آن اشاره کردیم هر دو سینمایی به دور از ادا و اصول دارند و زندگی جلوی دوربین عیاری هم می‌تواند برای رضا عطاران یک تجربه تکرار ناشدنی باشد.

مهران مدیری بخواهد نخواهد در راس اخبار است. اگر کنسرت داشته باشد پر سر و صداست، اگر قرار باشد یک دورهمی را با عنوان «شب‌نشینی» برای شبکه نمایش خانگی بسازد هم پر سر و صداست، به سینما بیاید پر سر و صداست، بلیت کنسرتش به هر دلیلی فروخته نشود پر سر و صداست، فروش بلیت کنسرتش در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد پر سر و صداست، از یک خواننده زن لس‌آنجلسی ترانه‌ای بخواند ممنوع‌الکار نشود هم پر سر و صداست، در سریال شبکه نمایش خانگی‌اش قصه را رها کند و فقط به تیکه‌اندازی و نقد آقازاده‌ها بپردازد هم پر سر و صداست و پر سر و صدا بودن مهران مدیری هیچ ارتباطی به استعداد، خلاقیت و توانمندی‌های او در عرصه هنر ندارد. چراکه کاراکتر مدیری در هر صورت خبرساز است.

در هفته‌ای که گذشت رادیو یکی از شاعران و گویندگان پیشکسوتش را از دست داد. حسین آهی فرزند استاد علی آهی، شاعر و پژوهشگر هنرمند، بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان مهمان جان آفرین شد. او در دهه 80 «با کاروان شعر و موسیقی» را اجرا می‌کرد. او مدت‌ها در مجلات فرهنگی و ماهنامه‌ها از جمله «کیهان فرهنگی» و ماهنامه «حافظ» همکاری داشت و بخش شبانگاهی چهارشنبه‌های رادیو پیام از دیگر فعالیت‌های او در این عرصه بوده است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

محسن تنابنده در مشهد نقره‌داغ شد. در حقیقت او که تصمیم داشت با فیلم «قسم» در مشهد افتتاحیه‌ای برای قسم برگزار کند با چالش عدم صدور مجوز حضور تصویری مهناز افشار مواجه شد و در واکنشی به این اتفاق همراه با حسن پورشیرازی گلایه‌اش را به ضریح امام رضا (ع) برد.

حامد زمانی هم یکی دیگر از چهره‌های این هفته بود که در فرودگاه مهرآباد درگیری‌اش با مامورین حراست با حواشی بسیاری در رسانه‌ها همراه شد.

حکم تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» صادر شد تا او هم از چهره‌های خبرساز هفته گذشته باشد. گویا 20 سال حبس در انتظار اوست.

نظر شما