به بهانه ساخت «شب نشینی» در شبکه نمایش خانگی؛

آیا مهران مدیری به تنهایی می فروشد؟!

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۶:۲۳:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۹۱۳
آیا مهران مدیری به تنهایی می فروشد؟!
وقتی که مهران مدیری تصمیم می گیرد به تنهایی برنامه ای را به عنوان «شب نشینی» برای شبکه نمایش خانگی تهیه کند.

موفقیت سریال «هیولا» اگرچه بیش از هر چیزی مدیون حضور مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش بود و اما بی تردید از یک قصه معمولی برخوردار بود. همین باعث شد تهیه کنندگان این مجموعه مصمم شوند تا مدل جدیدی از «دورهمی» را با عنوان «نشب نشینی» برای شبکه نمایش خانگی تولید کنند.

اتفاقی که قطعا برای سرمایه گذارن متمول این پروژه ریسک بزرگی محسوب می شود. «شب نشینی» مدل دیگری از «دورهمی» خواهد بود که قطعا مدیری تصمیم دارد بیش از تجربه تلویزیونی اش خط قرمزها را بشکند و از چارچوب ها و ممیزها عبور کند تا بتواند در شبکه نمایش خانگی به بازگشت سرمایه فکر کند.

شکی نیست که کاراکتر کاریزماتیک مدیری بخش عمده ای از تفکر فروش در مارکت ها را به آرامش می رساند اما اینکه «شب نشینی» چه فرمت و ساختاری دارد، آیا همان دورهمی است یا خیر! در درآمدن و بازخورد مخاطب شبکه نمایش خانگی بسیار تاثیر دارد.

پرواضح است که ویژگی های فروش یک اثر در شبکه نمایش خانگی جدا از بحث ویترین که همان عوامل و بازیگران جلوی دوربین هستند به نکات دیگری از جمله کشش و تعلیق در انگیزه مخاطب برای تدنبال کردن اثر، بستگی دارد.

اگرچه مدیری باهوش تر از آن است که نداند به چه مسیری قدم می گذارد اما او هم اگر خیالش از مباحث اقتصادی پروژه راحت باشد و دغدغه بازگشت و بازخورد مردمی را نداشته باشد، به راحتی برای ورود به این نوع از برنامه که تنها خودش به عنوان ستاره در آن مطرح است ابراز تمایل خواهد داشت.

مدیری در چند فصل برنامه «دورهمی» را تجربه کرد. با نمایش و چند بازیگر چهره، بی نمایش و با حضور یک بازیگر طناز (سروش جمشیدی).

آیا او تصمیم دارد بخش های نمایشی را به «شب نشینی» اضا فه کند؟!

آیا تصمیم دارد کماکان خودش ستاره بماند؟!

آیا او معتقد است عامل فروش نسخه های شبکه نمایش خانگی خودش به تنهایی است؟!

آیا مهران مدیری با یک تفکر جدید، ساختار برنامه «شب نشینی» را دست گرفته است؟!

آیا «شب نشینی» تنها به این دلیل روی شبکه نمایش خانگی می رود که تلویزیون حاضر نیست خطوط قرمزش را برای مدیری کم رنگ تر کند؟!

آیا مدیران تلویزیونی از این جنس برنامه استقبال نمی کنند که کار به شبکه نمایش خانگی رسیده است؟! و...

اگرچه مهران مدیری تصمیم دارد این روزها به شبکه نمایش خانگی فکر کند اما بی تردید مدیران تلویزیون از او و تفکرش در برنامه سازی طنز در همه حال استقبال می کنند.

مدیری باهوش تر از این حرف هاست که برای ساخت یک برنامه پر سر و صدا تمام پل های پشت سرس را خراب کند. نکته پایانی اینکه فراموش نکنیم وضعیت اقتصادی فعلی طوری نیست که مردم برای دیدن هر اثر هنری در نماش خانگی به راحتی دست به جیب شوند، باید اتفاق ویژه بیافتد تا مخاطب این رسانه ی گران را ترغیب کند.

پیروز قهرمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز