بررسی میزان بودجه تلویزیون با عملکرد رسانه ملی؛

جعفرزاده ایمن‌آبادی: اصلا نباید به این تلویزیون بودجه داد!

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۸۸۷۳۰
جعفرزاده ایمن‌آبادی: اصلا نباید به این تلویزیون بودجه داد!
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به لزوم راه‌اندازی تلویزیون خصوصی تأکید کرد در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا نباید بودجه‌ای برای تلویزیون در نظر گرفته شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: همیشه هر نهاد و سازمانی که برای آن بودجه‌ای مشخص می‌شود این رقم هر چقدر باشد اعتراض‌هایی وجود دارد که رقم مشخص شده کم است و بسیاری از کم‌کاری‌ها و ضعف‌ها را متوجه کمبود بودجه می‌دانند.

جعفرزاده تصریح کرد: مردم باید به صداوسیما امتیاز دهند و میزان موفقیت این سازمان در عملکردش را مردم مشخص می‌کنند و وقتی عدم استقبال از برنامه‌های رسانه ملی به وضوح دیده می‌شود قطعاً می‌توان به این نتیجه رسید که تلویزیون در رسالتی که دارد موفق عمل نکرده و نتوانسته نظر مثبت مردم را با برنامه‌هایش به خود جلب کند.

وی افزود: فعالیت تلویزیون ما به شکلی که امروز شاهدش هستیم در همه جای دنیا منسوخ شده و ما باید به راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی فکر کنیم که تحت نظارت حاکمیت به ذائقه مردم نزدیک باشد. تلویزیونی که هر بار متعلق به یک جبهه می‌شود و یک بار در کنار دولت و یک بار در مقابل آن قرار می‌گیرد قطعاً نمی‌تواند توجهش را از مسائل جناحی برداشته و به مردم نزدیک شود. در این شرایط است که تلویزیون خصوصی می‌تواند حضور سازنده‌ای داشته باشد و در فضای رقابتی که خلق می‌کند تلویزیون غیرخصوصی ما را نیز مجبور به فعالیتی بهتر  می‌کند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قطعاً ایجاد فضای رقابتی منجر به تلاش تلویزیون برای رسیدن به وضعیتی مطلوب می‌شود اما وقتی تلویزیون هیچ رقیبی ندارد طبیعتاً تلاشی هم برای بهتر شدن وضعیت نخواهد داشت. تلویزیون امروز از مردم فاصله گرفته و بیش از هر چیز به مسائل سیاسی می‌پردازد و می‌بینیم مثلاً گاه به دفاع از برجام می‌پردازد و گاه برجام را به عنوان اتفاقی غلط و اشتباه مطرح می‌کند. متأسفانه کشور ما همیشه در این جبهه‌سازی‌ها بوده و در تلویزیون تنها از طریق راه‌اندازی تلویزیون خصوصی و ایجاد فضای رقابتی می‌توانیم به شرایط مطلوب برسیم.

وی افزود: اگر لایحه بازنگری در مجموعه صدا و سیما تصویب شود نحوه نظارت و کنترل دقیق‌تر خواهد شد. هر بار که راه‌اندازی تلویزیون خصوصی مطرح می‌شود به این مسأله که ممکن است تلویزیونی معاند و مخالف انقلاب را شاهد باشیم دامن زده‌اند اما چنین اتفاقی به هیچ‌عنوان در داخل کشور ممکن نیست و ما باید به راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی توجه داشته باشیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطرنشان کرد: یک نمونه موفق در زمینه راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی کشور ترکیه است که زمانی تنها پنج شبکه داشت اما امروز بیش از 400 شبکه شخصی در این کشور فعالیت می‌کند و حتی مردم ما نیز مخاطبان برخی از این شبکه‌ها هستند و در واقع پول می‌دهند و برنامه‌های ترکیه‌ای را می‌بینند و تلویزیون ما در شرایطی است که هرچقدر بودجه به آن تزریق شود دوباره می‌بینیم که از کمبود بودجه حرف می‌زنند و این در حالی است که اصلاً نباید به تلویزیون بودجه داد چراکه هیچ کجای دنیا به شبکه‌های تلویزیونی بودجه داده نمی‌شود و ما هم باید به جای چانه‌زنی در اینکه بودجه کم است به سمت ایجاد فضای رقابتی در هر زمینه باشیم.

نظر شما