«نوافذ» شبکه العالم بررسی می کند؛

پایداری و مقاومت پناهندگان فلسطینی

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۴:۴۵:۱۳
کد خبر: ۸۸۹۲۸۷
پایداری و مقاومت پناهندگان فلسطینی
شبکه العالم در برنامه «نوافذ» امشب، با دعوت از کارشناسان فلسطینی، موضوع مشکلات پناهجویان فلسطینی و مقاومت و پایداری آنان را به بحث می نشیند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ موضوع مقاومت و پایداری مهاجران فلسطینی با وجود مشکلات بسیار زیاد آنان با حضور کارشناسانی چون؛ ارکان بدر؛ عضو دفتر سیاسی الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین، زاهر ابو حمده؛ روزنامه نگار فلسطینی، فارس احمد؛ فعال سیاسی فلسطینی، محمد عدوان؛ فعال سیاسی، در برنامه «نوافذ» شبکه العالم بررسی می شود.

ارکان بدر؛ عضو دفتر سیاسی الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین در خصوص مشکلات فلسطینیان می گوید؛ در حقیقت باید بگوییم تمام مشکلات و سختی ها را ملت مظلوم فلسطین دارند، مانند مهاجرت، پناهندگی، فقر، بیکاری و محرومیت. پناهندگان فلسطینی در لبنان به عنوان بخشی از پناهندگان فلسطینی در سراسر دنیا که تعدادشان به شش میلیون نفر می رسد، بر اساس قرارداد بین المللی 94، پایبند و ملتزم هستند به حقشان برای بازگشت به سرزمینشان که محقق نشده است و مسبب  همه این مسائل رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی ضمن تشکر از لبنان و مردمانش به خاطر حمایت از فلسطینیان، به بیان بخشی از مشکلات پناهندگان فلسطینی در این کشور پرداخت.

زاهر ابو حمده، روزنامه نگار فلسطینی، نیز در پاسخ به سوال مجری در مورد چالش هایی که جوانان فلسطینی با آن مواجه هستند و مشکلاتی که مانع ساخت آینده ای می شود که شایسته آنها است گفت؛ فلسطینی‌هایی که در اردوگاه ها هستند بیشترشان جوانان هستند که تعدادشان بیش از 35 درصد ساکنان است که اگر یک جوان فلسطینی بتواند از اردوگاه خارج شود و به دانشگاه لبنانی برود در معرض سختی هایی قرار می گیرد. مانند فشارهای روحی، مالی، اجتماعی، و اگر در یک تخصصی فارغ التحصیل شود علی رغم کم بودن فرصت های شغلی حتی در بعضی زمینه ها کارکردن برایش ممنوع است.

وی ادامه داد؛ حق تملک در خارج از اردوگاه و حتی حق رفت و آمد و سفر به بعضی کشورها برای فلسطینی های پناه جو ممنوع است.

ابو حمده در خصوص اشتغال پناهندگان فلسطینی گفت؛ بعضی کشورها فلسطینی ها را برای کار از لبنان نمی پذیرند. به عنوان مثال من اگر به عنوان مهندس از دانشگاه لبنان فارغ التحصیل شوم مرا برای کار نمی پذیرند چون پاسپورت لبنانی نداریم ولی کشورهای دیگر به پناهندگان فلسطینی پاسپورت کشورشان را می دهند و شرایط کار برای آنها مهیاست که این موضوع هم یک تفاوت بزرگ است.

کارشناسان دیگر برنامه نیز نظراتی در خصوص موضوع مطروحه بیان داشته اند که مخاطبان در برنامه امشب «نوافذ» در جریان آن قرار خواهند گرفت.

برنامه «نوافذ» با اجرای حنان ضیاء امشب 3شهریور 98، ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز