علی اکبر ثقفی عنوان کرد:

معیار تعیین قیمت باید توانایی بازیگر باشد نه شهرت آن!

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۹۵۳۸۷
معیار تعیین قیمت باید توانایی بازیگر باشد نه شهرت آن!
علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما گفت: میزان دستمزد عوامل یک فیلم را تجربه، توانایی، تخصص تعیین می کند اما در حال حاضر در سینمای ما برند بودن و شهرت تعیین کننده قیمت است.

علی اکبر ثقفی، تهیه کننده سینما، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ‌ و هنر خبرگزاری برنا گفت: میزان دستمزد عوامل یک فیلم را تجربه، توانایی، تخصص، تحصیلات و شناخت عوامل از حوزه کاری شان تعیین می کند اما در حال حاضر در سینمای ما برند بودن و شهرت؛ تعیین کننده قیمت است.

وی در ادامه افزود: الان بازیگران براساس گیشه و برند بودن شان قیمت می‌گویند نه براساس میزان توانایی که دارند. به طور مثال یک بازیگر طی سیکل دوساله ای دستمزدش از 2 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش پیدا می کند آن هم فقط به دلیل شهرت پیدا کردنش است.

تهیه کننده فیلم «هلن» ادامه داد: برای مثال بازیگرانی همچون سوسن تسلیمی، فاطمه معتمد آریا و گلاب آدینه می توانند با توجه به توانمندی که دارند هر قیمتی درخواست کنند، هر چند که این افراد همیشه همراه بودند و اینگونه نبوده که دنبال پول باشند.

ثقفی با اشاره به بالا رفتن توقع بازیگران درجه پایین اظهار داشت: تعداد بازیگرانی که دستمزدهای کلان دریافت می کنند محدود است. اما متاسفانه بازیگران درجه سه و چهار توقع شان بالا رفته است. برای مثال می گویند چون فلان بازیگر 1 میلیارد تومان دستمزد می گیرد من هم دستمزد 100 میلیون تومانی می گیرم. من به شخصه عقیده دارم نه 100 میلیون و نه 1 میلیارد تومان رقم درستی است.

این تهیه کننده با اشاره به دستمزد عوامل پشت صحنه یک پروژه تصریح کرد: بعضی از عوامل پشت صحنه فقط به خاطر عشقی که دارند کار می کنند وگرنه قیمت دستمزد عوامل پشت صحنه بسیار اندک است و تغییر چندانی نداشته است. در حال حاضر اگر خانه سینما 6500 اعضای فعال دارد  حدود 6000 نفر از این افراد بیکار هستند. جالب اینجاست بسیاری از این افراد هم  متخصص هستند و بیکاری شان به علت عدم توانایی شان نیست بلکه به این علت است که آنها برند و به روز نیستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز