به مناسبت روز ملی سینما (بخش پنجم)؛

مجید مطلبی: ۷۰ درصد فیلم‌ها زمان مناسبی اکران نمی‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۶:۱۰:۵۶
کد خبر: ۸۹۶۱۲۶
مجید مطلبی: ۷۰ درصد فیلم‌ها زمان مناسبی اکران نمی‌شوند
مجید مطلبی معتقد است که 70 درصد فیلم‌ها زمان مناسبی اکران نمی‌شوند و تا امروز راهکاری برای حل این معضل پیدا نشده است.

مجید مطلبی، تهیه کننده فیلم سینمایی «سرخ پوست»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مورد وضعیت اکران در نیمه دوم سال گفت: به عقیده من مشکل ما به ساختار برمی‌گردد و به‌صورت مستقل درمورد اکران یک زمان خاص نمی‌توان صحبت کرد.

مطلبی خاطرنشان کرد: چندین سال است مشکل عدم برنامه‌ریزی دقیق و درست در اکران داریم، البته تعدادی از فیلم‌ها اکران خوبی دارند اما ۷۰ درصد فیلم‌های سینما زمان اکران مناسبی را بدست نمی‌آورند و این دسته همیشه معترض هستند و تا امروز راهکاری برای حل این مسئله پیدا نشده و فکر می‌کنم باید بازنگری اساسی از زمان پروانه ساخت تا مرحله آخر پروانه نمایش و چرخه اکران صورت گیرد‌.

وی درباره ممیزی‌هایی که از سوی حوزه هنری برای برخی فیلم‌ها صورت می‌گیرد گفت: اینها مباحثی نیست که فیلمسازان ما از آن‌ها بی اطلاع باشند. به هر حال برخی فیلم‌ها که ارزشی هستند یا با هزینه دولتی قرار است ساخته شوند از حمایت های ویژه تری برخوردارند و طبیعتاً نسبت به فیلم‌های مستقل از حمایت کمتری برخوردارند. ما با علم دانستن این موضوعات به ساخت فیلم می‌پردازیم و به همین دلیل من در رسانه‌ها اعتراضی نمی‌کنم.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: باید برای فیلم‌های پرفروشی که روی پرده سینما هستند، راهکاری اندیشید. به نظر من این فیلم‌ها می‌توانند زمان بیشتری اکران شوند و فیلم تا زمانی که مخاطب دارد می‌تواند به اکرانش ادامه دهد و وقتی دیگر مخاطبی برای فیلم وجود ندارد، آن فیلم از پرده سینما برداشته شود. زمانی که فیلمی‌خوب فروش کند سینماداران هم سالن ها و سانس های بیشتری به آن اختصاص می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز