مدیرعامل عروج:

«بانو قدس ایران» به سینماها می‌آید/ چالش تازه برای «فرزند صبح»

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۲:۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۹۷۰۳۰
«بانو قدس ایران» به سینماها می‌آید/ چالش تازه برای «فرزند صبح»
غلامعلی اصغریان مدیرعامل موسسه فرهنگی ایران «عروج» از اکران عمومی مستند «بانو قدس ایران» در سینماهای حوزه هنری و گروه سینمایی «هنر و تجربه» بعد از ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ غلامعلی اصغریان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «عروج» درباره تغییر نام این موسسه و تعطیلی مجموعه «عروج فیلم» گفت: در واقع «عروج فیلم» تعطیل نشده بلکه ماموریت‌های آن گسترده‌تر و وارد فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم شده است درواقع پیش از این در حوزه تخصصی فیلم فعالیت داشتیم اما حالا در سایر حوزه‌ها هم مثل در برگزاری همایش‌ها، تولیدات آثار فرهنگی هنری، نشر و ... هم فعالیت‌هایی خواهیم داشت از همین رو نام عروج فیلم به موسه فرهنگی هنری «عروج» تغییر پیدا کرده است.

برنامه‌ریزی برای اکران عمومی «بانو قدس ایران»

اصغریان درباره زمان اکران مستند سینمایی «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی از تولیدات «عروج فیلم» عنوان کرد: ما در حال هماهنگی کارهای این اثر برای اکران در سینماهای حوزه هنری هستیم. به همین ترتیب درخواست داده و مجوز پخش در سینماهای عمومی را هم گرفته‌ایم و منتظر قطعی شدن سینماهای حوزه هنری برای اکران «بانو قدس ایران» هستیم.

وی افزود: البته در نظر داریم این مستند را در سینماهای «هنر و تجربه» هم اکران کنیم با توجه به اینکه پیش از این تجربه اکران دو، سه فیلم مستند در سینماهای عمومی وجود داشته و استقبال خوبی هم از آنها شده است تصمیم گرفتیم «بانو قدس ایران» را در سینماهای عمومی هم به نمایش بگذاریم. این را هم باید عنوان کنم که این اثر بعد از ماه محرم روی پرده سینماها می‌آید.

اکران «فرزند صبح» مشروط به یک رضایت

اصغریان درباره زمان نمایش دیگر فیلم این موسسه با نام «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی که به تازگی نسخه اصلاح‌شده آن رونمایی شده است هم گفت: بهروز افخمی در تدوین این اثر از موسیقی‌ای استفاده کرده است که در این باره دچار مشکل شده‌ایم. یعنی باید رضایت خانواده صاحب اثر را جلب کنیم. از همین‌رو در پی انجام کارهای این موضوع هستیم. به همین دلیل فکر می‌کنم نمایش این فیلم هم به بعد از ماه محرم موکول شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عروج در پایان اظهار کرد: ما در پی این هستیم که مستندی درباره یادگار امام یعنی مرحوم احمد خمینی بسازیم. ضمن اینکه در نظر داریم نمایشی را هم در دهه فجر روی صحنه ببریم  این را هم باید عنوان کنم که کارگردان‌های این ۲ اثر هم مشخص شده و باید یک سری توافقات انجام دهیم.

نظر شما
پرونده ویژه