فریده دریامج:

مافیای سینما به ما اجازه فعالیت نمی‌دهد/ موفقیت در سینما ربطی به دانش و استعداد ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۵:۳۴:۰۰
کد خبر: ۹۰۷۴۵۱
مافیای سینما به ما اجازه فعالیت نمی‌دهد/ موفقیت در سینما ربطی به دانش و استعداد ندارد
فریده دریامج با انتقاد از وضعیت امروز سینمای ایران تأکید کرد، مافیایی در سینما وجود که به ما اجازه فعالیت نمی‌دهد.

فریده دریامج، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا اظهار داشت: برای حضور در یک نمایش شاد آئینی سنتی با یک گروه تئاتر مشغول تمرین هستم که پس از محرم و صفر روی صحنه می‌رود. کارگردان این نمایش که «نازگل» نام دارد میثم یوسفی است و احتمالاً در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

دریامج خاطرنشان کرد: به تازگی بازی در سریال «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی را به پایان رسانده‌ام. در این سریال نقش مادر کاراکتر امین نوری را بازی می‌کنم که جزو شخصیت‌ها اصلی سریال است. در سریال «بهترین‌ سال‌های عمر من» به کارگردانی احمد کاوری نیز ایفای نقش کرده‌ام که فکر می‌کنم عنوان این سریال به تازگی تغییر کرده است. این دو سریال هنوز پخش نشده‌اند.

وی افزود: در مجموعه تلویزیونی «افسانه هزارپایان» نیز ایفای نقش کرده‌ام که به نقشم در این سریال بسیار علاقه‌ دارم. سریال «افسانه هزارپایان» به کارگردانی شهاب عباسی ساخته شده که یک اثر طنز است و فکر می‌کنم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان تلویزیون روبرو شود. 

بازیگر فیلم سینمایی «ردپای گرگ» در ادامه درباره عدم فعالیتش در سینما، اظهار داشت: این کم‌کاری تصمیم من نیست، من علاقه‌مند به بازی در فیلم‌های سینمایی هستم اما متأسفانه آخرین کار سینمایی‌ام به 4 سال پیش با بازی در فیلم سینمایی «هفت‌ ماهگی» برمی‌گردد. وجود یک مافیای بزرگ برای در دست گرفتن وضعیت سینما و تقسیم نقش‌ها تنها در بین چند نفر بر هیچکس پوشیده نیست و همه بازیگرانی که در هیچ یک از باندها حضور ندارند از این وضعیت ضربه خورده و امروز خانه‌نشین شده‌اند.

این بازیگر در ادامه تصریح کرد: ملاک و معیار موفقیت و پرکار بودن در سینمای امروز ما فعالیت خوب و استعداد و مهارت نیست، امروز هر کس که بتواند خود را در باند و مافیایی جای دهد می‌تواند موفق باشد. نقش‌ها را همین باندها و مافیاها بین افراد خودشان تقسیم می‌کنند و طبیعی است که امروز ما شاهد بیکار شدن تعداد زیادی از بازیگران قدیمی باشیم.

دریامج در پایان گفت: مسئولان باید به این مسائل توجه داشته باشند، مردم از اینکه مدام در فیلم‌ها عده‌ای خاص را می‌بینند خسته شده‌اند و باید جلوی این روند گرفته شود تا کمتر شاهد بیکاری بازیگران باشیم و از طرفی مخاطبان سینما نیز تنها شاهد جابجایی چند بازیگر از فیلمی به فیلم دیگر نباشند.

نظر شما