آیت ملک‌نیا:

طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها اتفاق مثبتی است/ هر ایده خوب نیاز به زمان دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۳:۰۳:۰۱
کد خبر: ۹۰۸۳۹۹
طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها اتفاق مثبتی است/ هر ایده خوب نیاز به زمان دارد
آیت ملک‌نیا با اشاره به این موضوع که طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها اتفاق مثبت است، تأکید کرد که برای رخ دادن اتفاقات خوب باید به این طرح زمان بدهیم.

آیت ملک‌نیا، مدیر سینماهای موزه سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا اظهار داشت: درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی اتفاق بسیار مثبت و خوبی است که می‌تواند به خانواده‌ها در انتخاب فیلم‌هایی که قصد دیدنش را دارند کمک کند. بارها شاهد بودیم که یک خانواده برای دیدن فیلمی بلیت خریده‌اند و با فرزندشان به دیدن فیلم رفته‌اند اما وقتی از سالن سینما خارج شده‌اند به شدت معترض بودند که چرا به ما درباره فیلم توضیح ندادید.

ملک‌نیا خاطرنشان کرد: من به شخصه بارها با این اتفاق مواجه شده‌‌ام و بارها خانواده‌ها با مراجعه به من از اینکه در دیدن فیلمی خاص که شاید دیدنش برای اعضای یک خانواده در کنار هم مناسب نبوده اعتراض کرده‌اند که چرا تذکر لازم را به آن‌ها ندادم. امروز با محقق شدن طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها دیگر این مسئولیت به گردن سینماداران نیست، خانواده‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که به دیدن یک فیلم بروند یا خیر.

وی افزود: شاید در روزهای اول اجرای این طرح با ریزش مخاطب مواجه شویم اما باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب صبر کرد و به اجرایی شدن این طرح مهلت بدهیم. بسیاری از خانواده‌ها مشکلی ندارند که فرزندان‌شان هر فیلمی که در سینما اکران می‌شود را ببینند و رعایت درجه‌بندی سنی فیلم‌ها به خود اشخاص مربوط است و نمی‌تواند مسأله‌ای اجباری باشد. من به شخصه ترجیح می‌دهم فرزندم فیلمی که صحنه‌های خشن دارد را نبیند. با اینکه فیلم‌ها درجه‌بندی سنی شده‌اند سینماداران باز هم بهتر است تا زمانی که این موضوع در خانواده‌ها جا می‌افتد به آنها تذکر بدهند و اگر دیدن فیلمی برای خانواده‌‌ها مناسب نیست اخطار بدهند.

مدیر سینماهای موزه سینما در ادامه اظهار داشت: هر اتفاق مثبتی نیاز به هزینه و زمان دارد. به نظر من طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها اتفاق مثبتی است که نیاز به زمان دارد تا شاهد نتایج مثبتش باشیم. این اتفاق می‌تواند به اکران فیلم‌هایی که مدت‌هاست به دلایل مختلف توقیف شده‌اند کمک کند. فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری یکی از همین فیلم‌هاست که می‌تواند با طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها در سینماها اکران شود.

ملک‌نیا در پایان گفت: سازمان سینمایی با اجرای طرح درجه‌بندی سنی به نوعی مسئولیت بیشتری را بر عهده گرفته و حال فیلم‌ها باید توسط کارشناس‌های مختلف درجه‌بندی بشوند. فکر می‌کنم 80 درصد اهالی سینما و خانواده‌ها به این قانون نگاه مثبتی دارند و بهتر است همه با سازمان سینمایی همکاری کنیم. اجرایی شدن این طرح در آینده قطعاً به ساخت بیشتر فیلم‌های خانوادگی کمک می‌کند و فیلمسازان نیز اگر ببینند که مردم از فیلم‌هایی که بتوان آنها را خانوادگی دید استقبال می‌کنند قطعاً به سراغ اینگونه فیلم‌ها می‌روند. سینما یک مکان تفریحی سالم و خوب است که نباید از برنامه خانواده‌ها و افراد حذف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز