نویسنده سینما و تلویزیون:

ملموس نبودن دیالوگ‌ها برای مردم، دلیل بازی بد بازیگر نیست!

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۰۹۰۲۸
ملموس نبودن دیالوگ‌ها برای مردم، دلیل بازی بد بازیگر نیست!
نویسنده سریال‌هایی چون «هیولا»، «ساختمان پزشکان»، «در حاشیه» و... در مورد تاثیری که ادبیات و نحوه نگارش فیلمنامه بر بازی بازیگران می‌گذارد، گفت: برخی از دیالوگ‌ها ممکن است برای مردم عامه ملموس نباشد اما در قشر خاصی از افراد هنوز وجود داشته باشد. برای مثال نمی‌توان گفت بازی استاد ارجمند و نصیریان در سریال‌های «ستایش» و «برادر جان» غلو شده و اغراق آمیز بود، نقش‌ها حتما براساس فیلمنامه بازی شده است.

امیر برادران، نویسنده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد تاثیر ادبیات فیلمنامه بر بازی بازیگر گفت: یک بازیگر زمانی که آنچه برایش نوشته شده را به درستی درک کند، می تواند بهترین بازی را ارائه دهد. تجربه نشان داده هر وقت بازیگر و کارگردان به فیلمنامه اعتماد کردند و هر آنچه در متن بوده را به درستی اجرا کردند نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی ادامه داد: در سریال «هیولا» فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی آنقدر به نقش‌هایشان نزدیک شده بودند که بعضی مواقع ما نویسندگان می‌توانستیم خودمان را جای آنها بگذاریم و به راحتی برای‌شان دیالوگ بنویسیم. این باورپذیری نقش همانقدر که در خود این دو بازیگر به وجود آمده بود، مردم هم حس می کردند.

نویسنده سریال «ساختمان پزشکان» تصریح کرد: برای هر نویسنده‌ای حداقل چندبار پیش آمده که بازیگر از فیلمنامه خارج شده و تصمیم گرفته متفاوت از آن چیزی که نوشته شده بازی کند، مخصوصا در سریال‌های طنز و کمدی که بازیگر معمولا فراتر از متن فیلمنامه می رود.

این نویسنده با اشاره به ادبیات فیلمنامه سریال‌های «ستایش» و «برادر جان» گفت: برخی از دیالوگ‌ها ممکن است برای ما مردم عامه ملموس نباشد اما در قشر خاصی از افراد هنوز وجود داشته باشد. برای مثال گویش و ادبیات داریوش ارجمند و علی نصیریان در سریال‌های «ستایش» و «برادر جان» کاملا عادی است، چون هنوز هم در بازارها افرادی هستند که با این ادبیات صحبت می‌کنند. این دو استاد آنقدر حرفه ای و کاربلد هستند که اندازه بازی خودشان را بدانند و بیرون نزنند.

نظر شما