نظر داور «عصر جدید» درباره راهپیمایی اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۵:۱۴
کد خبر: ۹۰۹۰۷۷
نظر داور «عصر جدید» درباره راهپیمایی اربعین
امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره تاثیر اربعین در زندگی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، امین حیایی طی یک گفت‌وگو درباره دیدگاه و نظرش درباره این مراسم بزرگ و اثر آن در زندگی اظهار داشت: «ایام اربعین روزهایی است که همه ما رشادت‌ها، شجاعت‌ها، وفاداری‌ها و صفات نیک انسانی را درون خودمان یادآوری می‌کنیم. با یادآوری دوباره این صفات درون خودمان متوجه می‌شویم که همه ما می‌توانیم این قبیل خصوصیات را زنده کنیم و با آن‌ها زندگی کنیم، اما در حقیقت این خداوند است که دوباره این خصلت‌ها را در ما با شور و اشتیاق حسینی زنده می‌کند.

محرم و اربعین زمان بسیار خوبی است که این صفات درون ما زنده می‌شود. زمانی که این صفات در این ایام و در مسیر پیاده‌روی اربعین برای ما زنده می‌شود، یاد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و مبارزه‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌افتیم. باید گفت که با قدم زدن در مسیر امام حسین(ع) احساسات حسینی ما زنده می‌شود و خصلت‌هایی که گفته شد در وجود ما برانگیخته می‌گردد.

این‌که امام حسین(ع) با ایثار و جانفشانی راه و روش درست زندگی را به همه ما یاد داد خیلی مهم است. ما باید واقعاً این نکته را سرمشق زندگی خود کنیم و از آن درس بگیریم.

اگر می‌خواهیم زندگی سالم و سربلندی در مدت عمر خود داشته باشیم باید با الگوگیری از زندگی امام حسین(ع) و این ویژگی‌های مهمی که ایشان در زندگی و روز عاشورا به ما یاد دادند راه درست را پیش بگیریم».

منبع: تسنیم

نظر شما