«مجله خبری» کانال کردی شبکه سحر بررسی می کند؛

انتخابات شوراهای استانی عراق

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۲۳:۰۸
کد خبر: ۹۰۹۵۰۱
انتخابات شوراهای استانی عراق
توافق احزاب سیاسی کردستان عراق در خصوص تشکیل یک لیست مشترک در انتخابات انجمن استانی عراق، موضوعی است که امروز در «مجله خبری» کانال کردی شبکه سحر درخصوص آن گفت و گو خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فواید مشارکت احزاب و جریان های اقلیم کردستان عراق در استان های کرکوک و صلاح الدین ، نینوا و دیاله در قالب یک لیست واحد و عدم مشارکت حزب «نوی نو»‌ در لیست «هم پیمانی کردستان» در برنامه «مجله خبری» مورد بحث گذاشته می شود.

دیدار روز گذشته عبدالرحمن مصطفی رئیس لیست «هم پیمانی کردستان» با رئیس فراکسیون «نوی نو» و پیشنهاد پیوستن به این لیست در انتخابات استان در مناطق متنازع علیه و شروط مشارکت، در برنامه امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

علت برگزاری نامنظم انتخابات شوراهای استانی در اقلیم کردستان عراق و عدم درخواست فراکسیون «نوی نو» در پارلمان کردستان عراق در خصوص لزوم برگزاری شوراهای استانی کردستان عراق از دیگر موضوعاتی است که در برنامه «مجله خبری» کانال کردی شبکه سحر، کارشناسان به آن پاسخ خواهند داد.

پارلمان عراق در جلسه بررسی مطالبات معترضان با اکثریت آرا، طرح تعلیق فعالیت شوراهای استانی را تا پایان انتخابات محلی آوریل 2020 تصویب کرده است.

سهیلا قلیچی سردبیری برنامه «مجله خبری» را بر عهده دارد و فربیا عبدالملکی و مهدی وحیدی نیز مجریان برنامه هستند.

برنامه «مجله خبری» کانال کردی امشب ساعت 21:30 دقیقه به وقت تهران پخش می شود. دستیاری تهیه بر عهده علی اکبر اسماعیل زاده است.

نظر شما