انتشار پژوهش «تدوین راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی صداوسیما»

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۹:۵۱
کد خبر: ۹۱۰۳۸۲
انتشار پژوهش «تدوین راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی صداوسیما»
پژوهش «تدوین راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی صداوسیما» در مهرماه 1398 توسط واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پژوهش «تدوین راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی صداوسیما» به اهتمام واحد پژوهش های کاربردی و توسط محمود ترابی اقدم نگاشته شده است. حسن بهشتی پور نیز نظارت علمی آن را بر عهده داشته است.

تبیین نظری و کاربردی مباحث تئوریک «استفاده و رضامندی و مخاطب فعال»، «ارتباطات میان فرهنگی»، «جهانی شدن»، «قدرت معناسازی و فرهنگ‌سازی تلویزیون»، «ظرفیت ها و کارکردهای اجتماعی- فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سریال های تلویزیونی»، «ویژگی های هنری سریال های تلویزیونی»، «مختصات ویژه سریال های تلویزیونی و مصرف کنندگان آن در مقایسه با سایرگونه های نمایشی»، «ذائقه مخاطبان و مصرف کنندگان کالاهای فرهنگی و هنری»؛ «وجوه شباهت و تمایز محصولات نمایشی تولیدی شبکه های داخلی و برون مرزی»؛ «ویژگی های تولیدات نمایشی برای برون مرزی»؛ «اهمیت و جایگاه ذائقه مخاطبان در محصولات رسانه ای برون مرزی»؛ «تحلیل محیط داخلی و محیط خارجی (نقاط فرصت و تهدید)»؛ «تدوین راهبردهای چهارگانه در تولیدات نمایشی (تهاجمی، رقابتی، محافظه‌کارانه و تدافعی)»؛ «اولویت بندی و احصای راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی» از جمله ارکان اصلی این پژوهش است.

در نگارش این پژوهش علاوه بر استفاده از 100 منبع معتبر فارسی و انگلیسی به روش توصیفی- تحلیلی، از دیدگاه های 11 صاحبنظر تولیدات نمایشی صداوسیما در قالب مصاحبه عمیق و نیمه‌ساخت‌یافته و در چهارچوب ماتریس سوات(SOWT) بهره گرفته شده است.

روش نمونه گیری «گلوله برفی» و تکنیک احصای راهبرد از آراء صاحبنظران «مقایسه دائمی» بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز