«صباح جدید» روایت می کند؛

گردهمایی بی نظیر و جهانی حماسه اربعین حسینی(ع)

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۶:۰۹
کد خبر: ۹۱۰۳۸۷
گردهمایی بی نظیر و جهانی حماسه اربعین حسینی(ع)
دلدادگی عاشقان سرور و سالار آزادگان جهان در کربلا که با وحدت و همدلی، بزرگ ترین تجمع مذهبی جهان در کربلای معلی را به نمایش می گذارند، در برنامه «صباح جدید» شبکه العالم به تصویر کشیده می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ از آنجا که تبلور نخستین زیارت ائمه اطهار و اهتمام به این مضمون که زیارت واقعی چیست و چگونه انجام می‌شود، از اربعین آغاز می‌شود و بر اساس اهمیت و اعتباری که روز اربعین در میان شیعیان دارد، شبکه العالم در برنامه «صباح جدید» ابعاد مهمی از آیین پیاده روی اربعین در سطح سیاسی، اجتماعی و معنوی را تشریح خواهد کرد.

در این راستا، «صباح جدید» رویکرد اصلی برنامه زنده و روزانه خود را به توصیف راهپیمایی اربعین و جنبه های متنوع آن و همچنین گزارش های دقیق مبتنی روایت زنده خبرنگاران از این مناسک مهم و موثر به تفسیر کنشگران آن، اختصاص خواهد داد.

از این رو مهمانانی همچون کارگردان و تهیه کننده تعزیه در این روزهای بوستان آب و آتش، دایر کنندگان مواکب، عکاسان زائر، مستندسازان و خبرنگاران زائر و ... با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه العالم، در خصوص راز و رمز این همه عشق و تکاپو برای زیارت سید الشهداء در روز اربعین و نقش این روز در تداوم قیام حسینی(ع) و نیز خاطرات سفر اربعین سخن خواهند گفت.

همچنین دو تا سه گروه از گزارشگران شبکه العالم در مرزهای کشور مستقر خواهند بود و با ارتباط زنده با استودیوی «صباح جدید»، رویداد بی نظیر و جهانی اربعین را پوشش کامل خواهند داد.

«صباح جدید» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد فهمی و محمد معین مقامی و اجرای افنان معمار و سوسن الرجب، همه روزه ساعت 9 الی 10:30 صبح به وقت تهران از آنتن شبکه العالم برای عرب زبانان پخش می شود.

نظر شما