بررسی سیاست‌های تلویزیون نسبت به فیلم‌های سینمایی (بخش اول)؛

علی‌میرزایی: سیاست سینما و تلویزیون حتی در صورت یکسان بودن مدیران با هم متفاوت است

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۵:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۱۴۹۳۶
علی‌میرزایی: سیاست سینما و تلویزیون حتی در صورت یکسان بودن مدیران با هم متفاوت است
مهدی علی‌میرزایی تأکید کرد سیاست‌های سینما و تلویزیون با هم تفاوت دارد و این تفاوت حتی در صورت یکسان بودن مدیران نیز به چشم می‌آید.

مهدی علی‌میرزایی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: قطعاً تبلیغات تلویزیون در میزان استقبال و فروش یک فیلم تأثیرگذار است، نمی‌توان قدرت و تأثیر تلویزیون را در حوزه تبلیغات نادیده گرفت.

علی‌میرزایی با اشاره به تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: زمانی که فیلم‌های سینمایی ما در شبکه‌های ماهواره‌ای مثل شبکه «جم» تبلیغ می‌شد شاهد بودیم که چقدر میزان فروش آثار سینمایی‌مان بالا رفت و این قدرت را قطعاً تلویزیون ما نیز می‌تواند داشته باشد و اگر برنامه‌ای دقیق برای تبلیغ فیلم‌ها وجود داشته باشد قطعاً تبلیغات آثار سینمایی در تلویزیون مهم و حائز اهمیت و تأثیرگذار خواهد بود.

او افزود: قطعاً تفاوتی در سیاست‌های سینما و تلویزیون وجود دارد، بسیاری از مسائل مورد تائید سینما را تلویزیون تائید نمی‌کند و حالت عکس این موضوع نیز وجود دارد و این‌ها مسائل عمیقی هستند که تنها مربوط به امروز نمی‌شوند. از طرفی اعمال سلیقه‌هایی نیز همیشه وجود دارد که آفت سینما و تلویزیون است. برخی مواقع خارج از بحث سیاست‌های رسانه شاهد تصمیم‌گیری‌های شخصی هم هستیم اما وقتی افراد تصمیم‌گیرنده در شورای پروانه ساخت و شورای پروانه نمایش از مدیران تلویزیون هستند و در هر حوزه رفتارهای متفاوتی دارند به این نتیجه می‌رسیم که تلویزیون سیاستی مشخص دارد که مدیران باید آن را اعمال کنند.

این فیلمنامه‌نویس در ادامه اظهار داشت: بخشی از تفاوت‌های سینما و تلویزیون به رقابت این دو مدیوم برمی‌گردد و نظرات مدیران نیز تأثیرگذار است که مجموعه عوامل تأثیرگذار را می‌توان به وضوح در این تفاوت رفتارها دید که بر کسی پوشیده نیست اما مشکل از اینجا نشأت می‌گیرد که اراده و خواسته‌ای برای توضیح وجود ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «پالتو شتری» در پایان گفت: فضای مجازی قطعاً امروز یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حوزه تبلیغات آثار سینمایی است که می‌بینیم همه مردم و به خصوص قشر جوان وقت زیادی را در این فضا صرف می‌کنند و با توجه به اینکه اطلاعات در این فضا به شکل کپسولی به مخاطبان ارائه می‌شود استقبال از مطالب بسیار بالاست و قطعاً این فضا برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی فضای بسیار مناسبی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز