از تولید ۴ هزار دقیقه برنامه تا برگزاری پویش های مردمی

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۹۱۴۹۹۷
از تولید ۴ هزار دقیقه برنامه تا برگزاری پویش های مردمی
شبکه قرآن و معارف سیما با پخش ویژه برنامه هایی در قالب های مختلف همچون گفت و گو محور، مسابقه، سخنرانی های مذهبی، دعا و ارتباط های زنده تلویزیونی از مکان های مقدس از جمله مشهدمقدس ، شهر مقدس قم، نجف اشرف ، کربلای معلی و لندن، بینندگان و مخاطبان عاشق امام حسین ( علیه السلام) را در حال و هوای اربعین قرار داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «کنار قدم های جابر» عنوان ویژه برنامه این شبکه در ایام اربعین حسینی بود که از یک هفته قبل از اربعین ضمن به تصویر کشیدن مراسم پیاده روی عظیم زائران کوی دوست، با دعوت از کارشناس مطرح نظیرِ ؛ حجج اسلام فرحزادی، موسوی درچه ای، سعیدیان، عابدینی و واضحه ای و همچنین دکتر حداد عادل و دکتر انصاری به بیان فضیلت های زیارت اربعین پرداخت. این برنامه در قالبی ترکیبی به مدت 1200 دقیقه به صورت زنده از مسیر نجف به  کربلای معلی به روی آنتن رفت.

دیگر برنامه ای که نه تنها مورد استقبال مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما، بلکه بینندگان تلویزیون قرار گرفت مسابقه بزرگ مداحی «نغمه عشاق» بود که برای اولین بار برگزار و نوگلان حسینی با مرثیه خوانی در وصف ائمه اطهار علیهم السلام به رقابت پرداختند. این برنامه که از 15 صفر آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت، تاکنون 630 دقیقه آن تقدیم علاقه مندان شده است.

«نغمه عشاق» در قالبی دیگر نیز به روی آنتن رفت که ضمن پخش نغمه های عاشورایی به درخواست مخاطبان، با برقراری ارتباط های زنده با نجف و کربلا، حس و حال زائران سرزمین بهشت را با مخاطبان جامانده از این گردهمایی پیوند می زد. این برنامه نیز به مدت 456 دقیقه به صورت زنده به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

پخش زنده دعاهای «کمیل» و «ندبه» از کربلای معلی و همچنین پخش «زیارت اربعین» از شهرهای بین الحرمین، حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام ، حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله علیها و حرم مطهر عبدالعظیم حسنی علیه السلام به صورت زنده و مستقیم از دیگر تدارکات این شبکه در ایام اربعین حسینی بود که نزدیک به 200 دقیقه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش و مهمان مخاطبان قرآنی و معارفی بود.

برگزاری پویش «باقرآن باحسین» ویژه ایام پیاده روی اربعین حسینی و تولید و پخش ۳۰ مستند ۱۵ دقیقه‌ای ، 91 آیتم 3 دقیقه ایی و 13 کلیپ 40 ثانیه ایی از این پویش مردمی که جمعاً به مدت 150 دقیقه و نیز ارتباط های زنده از حال و هوای مسیر پیاده روی و گفتگو با زائران و دلدادگان حسینی در برنامه های «با زائرین» و «هزارو یک قدم» به مدت 300 دقیقه از برنامه های دیگر این شبکه به شمار آمد.

پخش زنده « سخنرانی » حجج اسلام میرباقری و رفیعی درباره حماسه عظیم اربعین به مدت 300 دقیقه و «مرثیه خوانی» مادحین اهل بیت علیهم السلام در کربلای معلی به مدت 500 دقیقه از دیگر برنامه های پرطرفداری بود که از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما  روز اربعین پخش شد.

برگزاری «پویش مردمی ختم قرآن کریم» که در این طرح 18630 نفر شرکت کرده و به لطف امام حسین علیه السلام 570 دوره ختم قرآن کریم برابر با ختم 17100 جزء  و 10328400 صفحه از قرآن کریم قرائت و ختم شد.

و همچنین پخش زنده تصاویری ناب از عزاداری حرم های مطهر رضوی، حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مخاطبان را در ایام اربعین به پای قاب شبکه قرآن و معارف سیما و تلویزیون نشاند.

نظر شما