«قلم رصاص» شبکه العالم بررسی می کند؛

تلاش رسانه های سعودی و اماراتی برای نفوذ به اعتراضات لبنان و تفرقه پراکنی

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۵:۴۵:۱۶
کد خبر: ۹۱۷۲۲۴
تلاش رسانه های سعودی و اماراتی برای نفوذ به اعتراضات لبنان و تفرقه پراکنی
ادامه اتهام زنی نشریات سعودی و اماراتی به حزب الله لبنان و هماهنگ شدن با رژیم صهیونیستی برای تفرقه افکنی بیشتر در لبنان، موضوع امشب گفت و گو در برنامه «قلم رصاص» شبکه العالم است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «قلم رصاص» با دعوت از حسین عبدالله؛ کارشناس سیاسی و خلیل نصرالله؛ کارشناس رسانه ای و نویسنده سیاسی، مقاله های روزنامه های عکاظ و الیوم و ... عربستان سعودی را نقد خواهد کرد.

پیش از این روزنامه عکاظ عربستان در مقاله ای ضمن انتقاد از جامعه بین المللی در حمایت از لبنان گفته بود؛ لبنان در گرو سلاح حزب الله خواهد ماند و به دولت ترامپ و اروپا نمی توان تکیه کرد.

روزنامه الیوم عربستان نیز در مقاله ای در خصوص آینده نگری برای نتایج اعتراضات مردمی لبنان و اینکه آیا از چنگال حزب الله رهایی خواهند یافت، به موضوع تظاهرات لبنان و اتهام زنی به حزب الله پرداخته بود.

حسین عبدالله با انتقاد از رسانه های سعودی به این موضوع اینگونه خواهد پرداخت که این رسانه ها در خلال پرداختن به اعتراضات مردمی لبنان، حملات دیوانه واری به حزب الله و مقاومت کرده اند و این اعتراضات را به سمت حزب الله نشانه می روند و اذعان می کنند لبنان تحت سلطه سلاح حزب الله بوده و حزب الله بر تصمیمات سیاسی لبنان سیطره دارد. وی در ادامه به همین سخن از زبان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اشاره می کند و این سخنان را بین دولت سعودی و رژیم صهیونیستی، هماهنگ شده ارزیابی می کند.

وی همچنین استفاده از واژه انتفاضه لبنان به جای اعتراضات مردمی و تظاهرات را نیز به نوعی هماهنگی با رژیم صهیونیستی می داند. 

خلیل نصرالله دیگر میهمان برنامه نیز در تحلیل خود این رسانه ها را بی توجه به خواست مردم و معترضین لبنانی ارزیابی و هدف آنان را دروغ پردازی بر علیه حزب الله عنوان می کند. 

«قلم رصاص» امشب 6آبان، ساعت 21 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بدران، تهیه شده در دفتر العالم در بیروت، از آنتن این شبکه پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز