رضا درمیشیان:

برای ساخت «لامینور» نیازی به وام بهره‌دار نداریم!

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۳:۴۷:۱۱
کد خبر: ۹۲۰۷۷۳
برای ساخت «لامینور» نیازی به وام بهره‌دار نداریم!
رضا درمیشیان، تهیه‌کننده فیلم «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، با رد حمایت بنیاد سینمایی فارابی از این فیلم، تاکید کرد نیازی به دریافت وام بهره‌دار ندارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا درمیشیان، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لامینور»، تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی، در خصوص دریافت نامه‌ای از بنیاد سینمایی فارابی توضیحاتی را ارائه کرد. 

متن توضیحات رضا درمیشیان به شرح زیر است:

«دیروز پیک بنیاد سینمایی فارابی نامه‌ای برایم آورد که در آن همان توضیحات خبرگزاری مورد علاقه فارابی، با این مضمون، تکرار شده بود که آماده اعطای وام به  فیلم «لامینور» آقای مهرجویی هستند و نامه معرفی دریافت وام را به صندوق اعتباری هنر، یعنی همان جا که آقای مهرجویی را نمی‌شناختند و رزومه‌شان را می‌خواستند!، داده‌اند.

 اما نکته جالب اینکه هم بالای نامه و هم بر روی پاکت آن تاریخ نزدیک به سه ماه قبل قید شده است!
واقعا برایم سوال است که چطور نامه فارابی از خیابان سی تیر (محل فارابی ) تا خیابان شهید مطهری (دفتر من) سه ماه در راه بوده؟!

اگر صدور این نامه در همان تاریخ بوده که باید برای سیستم ناکارآمد فارابی تاسف خورد و بر مدیریتش گریست که ارسال یک نامه سه ماه طول می‌کشد! 
اگر عامدانه تاریخ نامه را عقب گذاشته‌اند تا وجدانشان در برابر این اجحاف کمی آرام گیرد باید تاسف بیشتر خورد و بر تمام شفاف سازی‌های فارابی شک کرد! 

آقای تابش فارابی! تعارف را کنار بگذارید، حضرت‌عالی علاقه‌ای به حمایت از فیلم آقای مهرجویی نداشته و ندارید، حالا چرا با فرستادن نامه‌ای به تاریخ سه ماه قبل به تکاپو افتاده‌اید که مدعی شوید می‌خواستید حمایت کنید؟

مشکل از من است که فکر می‌کردم وظیفه فارابی حمایت از بزرگان سینماست که دیدم نیست. فیلم آقای مهرجویی بدون حمایت شما در حال ساخت است و ما نیازی به وام بهره‌دار شما نداریم.

شان و جایگاه آقای مهرجویی هم بزرگ‌تر از این‌هاست. شان شما هم بالاتر است که سه ماه به عقب برگردید و یادتان بیاید که جواب نامه فیلم آقای مهرجویی را نداده‌اید و پس از تولید آن به صرافت حمایت بیفتید!
آقای تابش از شما تنها یک درخواست دارم که عدالت را برای همه خبرگزاری‌ها یکسان در نظر گرفته و اگر قرار است خبری از شوراهای فارابی منتشر شود، همه خبرگزاری‌ها را در نظر بگیرید، نه یک خبرگزاری ویژه که در کارزارهای سیاسی ممکن است به کار بیاید.

در پایان تاکید می‌شود «لامینور» فیلمی است که کاملا بدون حمایت دولتی، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تولید می شود و عدم حمایت نشان دهنده عدم وابستگی و استقلال سازندگان آن است.»

نظر شما