در باشگاه فیلم گالری رج؛

رگبار برای بهرام بیضایی

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۵:۵۵:۵۶
کد خبر: ۹۲۲۱۲۰
رگبار برای  بهرام بیضایی
فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی دوشنبه ۲۰ آبان در باشگاه فیلم گالری رج اکران می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی دوشنبه ۲۰ آبان ساعت ۱۷:۳۰ در باشگاه فیلم گالری رج اکران می شود.

پرویز فنی‌زاده، پروانه معصومی، منوچهر فرید، جمشید لایق، محمدعلی کشاورز، رقیه چهره‌آزاد، پروین سلیمانی، حسین کسبیان، عباس دسترنج از بازیگران این فیلم هستند.

رگبار نخستین فیلم بلند بهرام بیضایی و یکی از آثار با ارزش سینمای ایران است. آقای حکمتی به عنوان آدمی که در میان روابط منحط اجتماعی زمان خود می کوشد برخلاف جریان آب شنا کند، مدام در معرض تهدید است. کمترین تاوانی که او باید برای تن ندادنش به این روابط بپردازد دربدری و خانه بدوشی اوست وکمترین مزدی که از این بابت می گیرد، ضربه ای آگاه کننده است که به آدمهای منفعل پیرامونش (در اینجا، بچه ها) می زند.  فیلم را خیلی ها از جمله احمد محمود ستایش کردند و در جشنواره سپاس تهران 1351 جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد را ربود.

خلاصه: آقای حکمتی (پرویز فنی‌زاده)، آموزگار جدید مدرسه‌ای در جنوب شهر، در آغاز ورود به کلاس درس یکی از شاگردانش به نام مصیب (عباس دسترنج) را از کلاس بیرون می‌کند. عاطفه (پروانه معصومی)، خواهر مصیب، به اعتراض نزد آقای حکمتی می‌رود و حکمتی به او ابراز علاقه می‌کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز