نظر ترانه سرای جوان درمورد پاسداشت شهدای هنرمند

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۹:۱۳
کد خبر: ۹۲۲۴۵۷
نظر ترانه سرای جوان درمورد پاسداشت شهدای هنرمند
شاعر و ترانه سرای جوان کشور درخصوص مراسم پاسداشت شهدای هنرمند اظهار نظرکرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد مهدی سیار شاعر و ترانه سرای نامی کشور گفت: نفس برگزاری این پاسداشت در زمانه اکنون بسیار لازم و ضروری است و دارای پیامهای متعددی است.زیرا در این پاسداشت جامعه با هنرمندانی آشنا خواهد شد که به والاترین گوهر هستی یعنی شهادت زیبنده شده اند که این موضوع خود می تواند چراغ راه و مشعلی برای هنرمندان و کسانی که می خواهند در این راه قدم بردارند،باشد.

سیار افزود: نکته مهم دیگری که در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند مستور است این است که مشارکت و حمایت مردم ایران در انقلاب اسلامی و سالهای پرافتخار جنگ تحمیلی یک حرکت و جریان فرهنگی بوده و چهره های فرهنگی و هنری در این راه پیشگام و پیشقدم بوده اند. نکته دیگر این است که هنرمندان و چهره های فرهنگی ما در کنج عزلت و خلوت خود محصور و منزوی نبوده اند و بانگاه به تحولات و اتفاقات روز جامعه خود جان خویش را فدای میهن و کشور نموده اند و به جای قلم و دوات و دوربین و حضور در صحنه های خلق اثر هنری اسلحه به دست گرفته اند و به جهاد و پیکار پرداخته اند.

دکتر سیار همچنین گفت: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات فارسی نظیر استاد فقید شعر انقلاب زنده یاد قیصر امین پور به دلیل اینکه جنگ به عنوان یه عارضه تاریخی دغدغه و مسئله اش بود بالباس خاکی بسیجی ها به دفاع از کیان این مرزو بوم می پردازد و هم به عنوان یک هنرمند بااشعار خود نشان می دهد که هنرمند شعرش بانبض جامعه می زند و درواقع شعر و کلامش همزبان با جامعه می شود و این دلیلی می شود که شعرش را نسل به نسل می خوانند و زمزمه می کنند و برای همیشه جاوید است.

سیار در خصوص رسالت هنرمندان کشور در خصوص ترویج سیره و زندگی شهدا نیز گفت: هنر و هنرمند باید با زبانی رسا و قوی به دومولفه اصلی و اساسی موضوعات انسانی یعنی مرگ و زندگی بپردازد.ما در بسیاری از هنرمندان شهید با موضوع ادراک این شهدا از زندگی و نوع نگاه این شهدای هنرمند از حیات و هستی مواجهیم. هنرمندان می بایست ازاین منظر به موضوع نیز نگاه کنند و به شاعرانه ترین و هنرمندانه ترین وجه شهادت هنرمندان از زاویه نگاه جدیدی نگریسته و آثار اثر بخشی برای انقلاب تولید شود.

مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان «شاهدان شیدایی» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور  و با مشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، بیست و هفتم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما