سعید نجاتی: بهتر است تعداد سالن‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران افزایش پیدا کند / کم شدن تعداد فیلم‌های بخش رقابتی اتفاقی مثبت است

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۲:۰۴:۰۲
کد خبر: ۹۲۳۵۵۷
سعید نجاتی: بهتر است تعداد سالن‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران افزایش پیدا کند / کم شدن تعداد فیلم‌های بخش رقابتی اتفاقی مثبت است
سعید نجاتی با اشاره به استقبال بالایی که از جشنواره فیلم کوتاه تهران صورت گرفته تأکید کرد که بهتر است تعداد سالن‌های نمایش فیلم‌های کوتاه در جشنواره را افزایش داد.

سعید نجاتی، کارگردان فیلم کوتاه «دابُر» که در بخش فیلم‌های داستانی سیوششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه تهران بدون شک معتبرترین جشنواره فیلم در ایران است و برای هر فیلمسازی که اثرش در این جشنواره راه پیدا کند باعث افتخار است.

نجاتی خاطرنشان کرد: همچنان کمبود سالن‌های اکران فیلم از اصلی‌ترین ضعف‌های جشنواره فیلم کوتاه است و با توجه به اینکه حجم مشتاق‌های فیلم کوتاه امروز بسیار بیشتر از گذشته است با بلیت‌فروشی‌هایی که انجام شده فکر می‌کنم بهتر است سالن‌های بیشتری برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شود و شاید داشتن سالن‌های همزمان با وجود اینکه من خیلی علاقه‌ای به آن ندارم بتواند راهکاری برای حل مشکل باشد.

این کارگردان درباره نحوه داوری در جشنواره فیلم کوتاه گفت: هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما برای داوران حاشیه‌سازی نمی‌شود و در هیچ کشوری هجمه‌هایی که در ایران دیده می‌شود علیه داوران وجود ندارد.  من سعی می‌کنم فیلم خوبی بسازم و امروز که در جشنواره فیلم کوتاه حضور دارم پیش از اینکه نتیجه‌ها اعلام شود می‌گویم بهتر است به نتیجه‌ها معترض نباشیم.

او افزود: سال گذشته در جشنواره فیلم کوتاه تعداد فیلم‌هایی که حضور داشتند بیش از 100 اثر بود و واقعاً اکثر آثار راه یافته به جشنواره آثار ضعیفی بودند. انجمن سینمای جوان جشنواره‌های منطقه‌ای نیز برگزار می‌کند و خیلی از فیلم‌ها می‌توانند در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند. کم شدن تعداد آثار راه‌یافته به بخش رقابتی جشنواره اتفاق خوبی است که امیدوارم در دوره‌های بعدی جشنواره ادامه داشته باشد اما نباید فراموش کنیم که تعداد علاقه‌مندان به فیلم کوتاه آنقدر بالا رفته که باید سالن‌های بیشتری برای اکران این فیلم‌ها در نظر بگیریم.

نجاتی خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم در جشنواره‌ای طی ده ساعت اول تمام بلیت‌های بخش داستانی به فروش می‌رسد به این معنی است که از این جشنواره استقبال خوبی صورت گرفته و فکر می‌کنم حتی اگر ظرفیت را به بیش از دو برابر افزایش دهیم نیز سالن‌ها پر می‌شوند.

نظر شما