بررسی ساخت فیلم در نیمه دوم سال؛

تفاوت دستمزد بازیگران نیمه اول و دوم سال!

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۲۹۵۶۹
تفاوت دستمزد بازیگران نیمه اول و دوم سال!
تهیه کننده فیلم‌هایی چون «تابستان داغ»، «رحمان 1400»، «زهرمار»، «خرس» و... در مورد دلیل اینکه چرا دفاتر سینمایی و تهیه‌کنندگان در نیمه دوم سال به سراغ فیلمسازی می روند و از نیمه اول سال که شرایط مهیاتر است استفاده نمی‌کنند، گفت‌وگو کرد.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل اینکه چرا دفاتر سینمایی نیمه دوم سال به فیلمسازی روی می‌آورند؟ گفت: امسال چون شورای پروانه ساخت تا تیر و مردادماه مجوزی صادر نکرد، اکثر کارها به ساخت در نیمه اول سال نرسید.

او ادامه داد: تمام تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند کارشان نیمه اول سال انجام شود تا اگر قرار باشد فیلم به جشنواره فجر برسد عجله‌ای تمام نشود و مراحل صداگذاری، تدوین و... با حوصله و حرفه‌ای انجام شود.

تهیه‌کننده فیلم «خرس» تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای ساخت فیلم در نیمه اول سال ارزان درآمدن آن است. اصولا در نیمه دوم سال چون تعداد کارها بالاتر است تمام تجهیزات و عوامل نایاب و گران‌تر می‌شوند. من به عنوان تهیه کننده علاقه مندم کارهایم نیمه اول سال انجام شود.

نوروزبیگی بیان داشت: برخلاف تصورات قیمت بازیگر در نیمه دوم سال بالا نمی‌رود چون سفارش زیادی می‌گیرند و وقت‌شان پر است پیدا کردن‌شان سخت می‌شود. یکی دیگر از مزایای ساخت فیلم در نیمه اول سال همین است که بازیگران وقت‌شان خالی‌تر است و می توانند تنها روی یک پروژه وقت بگذارند.

نظر شما