ویژه یلدای ۹۸ ؛

بهزاد فراهانی: همه بی توجه هستیم!

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۲۰:۳۹:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۸۷۰
بهزاد فراهانی: همه بی توجه هستیم!
بهزاد فراهانی با در خطر دانستن سنت‌ها و آیین‌های ارزشمند ایرانی تأکید کرد که ملت ایران با قدمتی بیش از 20 هزار سال باید به سنت‌های خود توجه کند.

بهزاد فراهانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در فرهنگ ما سنت‌های ارزشمند بسیاری وجود دارد که هر رفتار و رسمی که نشأت گرفته از سنت‌های ما است رفتاری با مفهوم و ریشه‌دار است.

فراهانی خاطرنشان کرد: هر سنت و آیینی ریشه در فرهنگ و سبک زندگی گذشتگان آن ملت دارد و اگر رسم و آیینی سال‌های سال در بین مردم یک کشور ماندگار بوده قطعاً حاوی پیام و مفهومی بزرگ و ارزشمند است و باید به آن توجه شود. در فرهنگ ملت ایران با کشوری بیش از 20 هزار سال قدمت تاریخی قطعاً سنت‌های بسیاری وجود دارد که حفظ آن‌ها حفظ هویت و ریشه ایرانی بودنمان است.

او افزود: من در بین آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتری‌‌مان اثری با موضوع سنت‌های ایرانی نمی‌بینم که بخواهم یک ارزیابی درباره کیفیت آثار داشته باشم. در واقع ما اثری در این زمینه نداریم که بخواهد قابل دفاع یا ضعیف باشد و این در حالی است که سالانه فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ساخته می‌شوند اما متأسفانه سنت‌های ما جایی در هنر ما ندارند.

این بازیگر در ادامه گفت: امروز آفت‌های بسیاری علیه این مسائل وجود دارد و نمی‌شود به راحتی این وضعیت را بررسی و آسیب‌شناسی کرد. سبک زندگی، مشکلات، رخنه کردن تکنولوژی در زندگی ما و... باعث شده‌اند که نه تنها هیچگونه دلبستگی به سنت‌ها وجود نداشته باشد که حتی به آنها فکر هم نمی‌کنند و کاملاً ارزش‌های فرهنگی ما رو به فراموشی و احتمالاً نابودی هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «سگ کشی» اظهار داشت: ما باید خیلی سریع این وضعیت را تغییر دهیم و تمهیدی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و هنری‌مان بیندیشیم. سنت‌هایی مثل شب یلدا یا نوروز امروز قربانی سبک زندگی جدید ما هستند و نابودی آن را نباید تنها به نسل جوان مرتبط دانست. این وضعیت حاصل بی توجهی همه ما است و حتی هم‌ نسل‌های من نیز دیگر توجهی به این مسائل ندارند و این یک مشکل فراگیر است که هنرمندان با بضاعتی که هنر دارد باید به فکر احیای سنت‌های پسندیده ایرانی باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز