حجت الاسلام نوروزی:

برای تقویت بودجه شبکه های برون مرزی نیاز به عزم ملی داریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۶:۵۹:۲۶
کد خبر: ۹۳۲۱۹۰
برای تقویت بودجه شبکه های برون مرزی نیاز به عزم ملی داریم
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به شبکه های برون مرزی ایران مبحثی ملی است و حل مشکلات پیش رو هم عزم ملی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه شبکه‌های برون مرزی و ماموریت سنگین این شبکه‌ها در مقابله با استکبار و رسانه‌ای غرب گفت: دنیای امروز دنیای رسانه هاست، استراتژی ها در جهان توسط رسانه ها شکل گرفته و تغییر می کند و در واقع این رسانه ها هستند که امروز حتی در تعیین علاقه افراد نقش دارند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه برخی از شبکه‌های عربستان توسط دونالد ترامپ افتتاح می‌شود و یا شبکه‌های منافقین و اروپایی و شبکه سلطنت‌طلب در زمینه هجمه و تبلیغات منفی علیه ایران فعال هستند، امری قابل انکار نیست.

وی افزود: در حال حاضر رسانه‌های معاند با رنگ و لعاب و محتوای پوچ و توخالی درصدد این هستند تا روی افکار عمومی علی الخصوص روی جوانان ما تاثیر بگذارند و آنها را به انحراف بکشانند البته این رسانه ها در بعد مسائل سیاسی هم با همین رویکرد اهداف خود را طی می کنند و در نهایت می کوشند تمایلات خود را به جامعه قالب کنند، که البته همیشه در این مسیر شکست خورده‌اند.

‌عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: رسانه‌های نظام سلطه همواره به مانند گرگی درنده هستند و تلاش می کنند این خوی خود را به جامعه تزریق کنند، این رسانه‌ها حتی نقشه‌های شومی را هم در سر می پرورانند که البته نمونه آن را در سال های گذشته و در فتنه‌های مختلف دیده ایم . بنابراین باید گفت این رسانه‌ها همواره به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و می‌کوشند به مردم جهت دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پاسخ به رسانه‌های معاند ضرورت دارد و باید افکار عمومی را نسبت به حیله دشمنان آگاه سازیم ،گفت: قطعا ماموریت ها در این بخش بر عهده سازمان صداو سیما و در پی آن شبکه های برون مرزی است. این شبکه ها در حال حاضر به چندین زبان تولید محتوا می کنند ولی باید بیش از پیش به آنها اهمیت داد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه جنگ امروز یک جنگ تمام عیار رسانه ای است، تاکید کرد: ما باید مردم را با این جنگ آشنا و آنها را نسبت به حیله دشمن آگاه سازیم ؛این جنگ،جنگ نرم است و مختصات خود را دارد.

وی با بیان اینکه باید در جنگ نرم دشمن، مجهز باشیم، عنوان کرد: نباید دست خالی در این میدان گام برداشت،همه مسئولین باید نسبت به اهمیت دادن به رسانه ها توجه داشته باشند و برای مقابله و هجمه رسانه‌ای دشمن برنامه ریزی درستی انجام دهند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: به واقع پاسخ به شبکه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران بر عهده شبکه‌های برون مرزی ما گذاشته شده است، چه در زمینه شنیداری و چه دیداری.این شبکه ها ماموریت های خطیری بر عهده دارند که بدون حمایت همه جانبه نمی توانند در ماموریت خود پیش رو باشند.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم شبکه‌هایی از جمله العالم، پرس‌تی‌وی الکوثر و سایر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در مقابله با جبهه‌های رسانه‌ای دشمن موفق بوده‌اند اما اینکه آیا این شبکه‌ها به خوبی حمایت می‌شوند یا خیر؟ باید گفت در این زمینه پاسخ منفی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جنگ نرم امروز ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است، افزود: امروز دشمن با ارسال پیام از طریق رسانه‌ها افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا این خود نشان می‌دهد که این میدان جنگ، آن میدان جنگ سابق نیست و این میدان وسیع‌تر و گسترده تر شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: قطعا باید شبکه‌های برون مرزی مورد حمایت همه جانبه  قرار گرفته و بودجه خوبی به آنها  تخصیص داده شود چراکه ارتقای این شبکه ها امری مهم و ضوریست البته ما مقداری مشکلات مالی در کشور داریم  اما به نظر می‌رسد دولت هم باید بودجه‌ صدا و سیما و در پی آن شبکه‌های برون مرزی را افزایش دهد و به این مسئله کم توجهی نکند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به واقع تلاش می‌کنیم مشکلات در زمینه بودجه شبکه‌های برون مرزی را در بودجه سال 99 مرتفع کنیم چراکه در حال حاضر شرایط طوری است که ما باید در حوزه جنگ نرم دشمن، سرمایه گذاری مناسبی انجام دهیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی رسانه باید مد نظر مسئولین باشد، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا روی رسانه های خودشان سرمایه گذاری می کنند چراکه سرمایه گذاری در این بخش همیشه جواب داده و نباید از آن غفلت شود. در حال حاضر بودجه شبکه‌های برون مرزی به طور صد درصد جوابگوی جنگ رسانه ای همه جانبه رسانه‌های استکبار و بیگانه نیست و باید بیش از اینها باشد.

این نماینده مجلس ضمن مهم شمردن رسانه برای کشورها در سطح مسائل امنیتی ابراز کرد: رسانه همانند امنیت غذایی و امنیت دفاعی و نظامی کشورها اهمیت دارد و اگر اهمیت بیشتری از امنیت نظامی نداشته باشد، کمتر از آن هم نیست بنابراین باید سرمایه گذاری درستی در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه شبکه های برون مرزی باید در موضوعاتی از قبیل فرهنگ هم ورود جدی داشته باشند، تصریح کرد: شبکه های برون مرزی باید با سلائق و ویژگی های فرهنگی مخاطبان خود همسو باشند و از نظر فرهنگی مطابق نیازهای او برنامه ریزی کنند، همچنان که باید از نظر کیفی هم با رقبای بین المللی در رقابت باشند البته همه این موارد مستلزم تقویت بودجه این شبکه هاست و باید این مهم مدنظر مسئولین و دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید عنوان کرد که توجه  به شبکه های برون مرزی ایران مبحثی ملی است و حل مشکلات پیش رو هم عزم ملی نیاز دارد و اگر اهمیت لازم را به شبکه های برون مرزی ندهیم این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لازم است بودجه معاونت برون مرزی صدا و به درستی تقویت شود. شبکه های برون مرزی نباید دغدغه بودجه به این شکل داشته باشند، هر چند که ما متعهد به صرفه جویی در بودجه هستیم اما دست اندرکاران این شبکه ها تلاش کردند با نوآوری و خلاقیت و تکیه بر نیروی توانمند خود، بهره وری لازم را افزایش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز