بررسی تولید آثار سینمایی در نیمه اول و دوم سال؛

نمایش خانگی بازیگران را از سینما و تلویزیون بُرده است!

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۳۵۱۷۴
نمایش خانگی بازیگران را از سینما و تلویزیون بُرده است!
در مورد دلیل تولید اکثر آثار سینمایی در نیمه دوم سال و مزایای ساخت آن در نیمه اول سال با تهیه کنندگان سینما به گفت و گو پرداختیم که در ادامه حاصل را از نظر می گذرانید.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل اینکه چرا دفاتر سینمایی نیمه دوم سال به فیلمسازی روی می‌آورند؟ گفت: امسال چون شورای پروانه ساخت تا تیر و مردادماه مجوزی صادر نکرد، اکثر کارها به ساخت در نیمه اول سال نرسید.

او ادامه داد: تمام تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند کارشان نیمه اول سال انجام شود تا اگر قرار باشد فیلم به جشنواره فجر برسد عجله‌ای تمام نشود و مراحل صداگذاری، تدوین و... با حوصله و حرفه‌ای انجام شود.

تهیه‌کننده فیلم «خرس» تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای ساخت فیلم در نیمه اول سال ارزان درآمدن آن است. اصولا در نیمه دوم سال چون تعداد کارها بالاتر است تمام تجهیزات و عوامل نایاب و گران‌تر می‌شوند. من به عنوان تهیه کننده علاقه‌مندم کارهایم نیمه اول سال انجام شود.

نوروزبیگی بیان داشت: برخلاف تصورات قیمت بازیگر در نیمه دوم سال بالا نمی‌رود چون سفارش زیادی می‌گیرند و وقت‌شان پر است پیدا کردن‌شان سخت می‌شود. یکی دیگر از مزایای ساخت فیلم در نیمه اول سال همین است که بازیگران وقت‌شان خالی‌تر است و می توانند تنها روی یک پروژه وقت بگذارند.

نمایش خانگی باعث کمبود بازیگر شده است!

محسن وزیری با اشاره به دلیل ساخت اکثر فیلم‌های سینمایی در نیمه دوم سال گفت: تمام تهیه‌کنندگان دوست دارند کارشان نیمه اول سال انجام شود، چراکه شرایط هم از نظر جوی هم عوامل و تجهیزات بهتر از نیمه دوم سال است اما متاسفانه به دلیل مراحل اداری طولانی و کمبود بازیگر ساخت فیلم‌ها به تعویق می افتد.

او ادامه داد: برای مثال من فیلمی دارم که تصمیم داشتم نیمه اول سال آن را بسازم اما مراحل صدور مجوز در شورای پروانه ساخت، بازبینی فیلمنامه، انتخاب بازیگر، جمع کردن عوامل پروژه و... باعث شد حتی هنوز هم نتوانیم کار را شروع کنیم.

وزیری با انتقاد از شبکه نمایش خانگی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای ساخت پروژه‌ها وجود دارد کمبود بازیگر است. از زمانی که شبکه نمایش خانگی آمده در سینما با کمبود بازیگر مواجه شدیم. دلیلش هم این است یک سریال نمایش خانگی برای اینکه بفروشد مجبور است از بازیگران مشهور  استفاده کند، از طرفی چون دستمزدها آنجا بالاست بازیگران ترجیح می دهند در آن مدیا کار کنند.

تهیه‌کننده فیلم «کلاهی برای باران» در پیشنهاد به تلویزیون گفت: من پیشنهاد می‌دهم تلویزیون در همه سریال‌هایش حداقل دو یا چند بازیگر تازه کار استفاده کند تا هم جوانان بااستعدادی که درس خواندند، کلاس‌های بازیگری رفتند در شغل مورد علاقه‌شان کار کنند و هم بازیگران جدیدی وارد این عرصه شود تا از کمبود بازیگر نجات یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز