ابوالفضل صفری:

با پخش یک برش زرد از فیلم، مخاطب را گول نزنیم!

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۴۰۸۹۱
با پخش یک برش زرد از فیلم، مخاطب را گول نزنیم!
تهیه‌کننده آثاری چون «ترور خاموش»، «سارقان روح»، «دات آی آر» و ... در مورد دلایل دیده شدن برخی از سریال‌های تلویزیونی، تاثیر فضای مجازی در جذب مخاطب، اهمیت قصه و بازیگر معروف در مطرح شدن سریال، گفت‌وگو کرد که در ادامه می‌خوانید.

ابوالفضل صفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل اینکه برخی از سریال‌ها پر سر و صدا می‌شوند اما برخی نمی‌توانند دیده شوند، گفت: عموما مردم قصه‌های روان و ساده را دوست دارند و به سمت سریال‌هایی که فضای اینستاگرامی و برش‌های زرد دارند و بر محوریت عشق می‌چرخند، می روند. در آمریکا هم فیلم‌های کمدی و تجاری مخاطب بیشتری نسبت به آثار فاخر دیگر دارد.

او در مورد پرداختن به این موضوعات در رسانه ملی بیان داشت: تلویزیون به سهم خود و تا جایی که توانسته به این موضوعات زرد و مخاطب پسند پرداخته است. برای مثال سریال «بانوی عمارت» یک عشق پررنگ را نشان می‌دهد، سریال «ستایش» از عشق و روابط عاطفی می‌آید، سریال‌های «در چشم باد» و «مدار صفر درجه» که در پروداکشن و تولید یک سر و گردن بالاتر از باقی سریال‌ها هستند و جزو بهترین‌های تلویزیون محسوب می شوند، مخاطب بسیار زیادی جذب کردند.

صفری با اشاره به اهیت قصه در موفقیت یک سریال گفت: مردم قصه را بیشتر دنبال می‌کنند و اهمیت چندانی به بازیگر نمی‌دهند. برای مثال سریال «بانوی عمارت» بازیگر مطرح و چهره‌ای نداشت اما به واسطه قصه پرکشش و جذابش مردم آن را دنبال می‌کردند. کیفیت و پروداکشن مهم است اما در مناسبات مخاطب جایی ندارد، مردم به داستان اهمیت می‌دهند.

تهیه‌کننده سریال «ترور خاموش» با اشاره به تاثیر کارگردانی در دیده شدن یک سریال اظهار کرد: در کارگردانی بیشتر بحث فضاسازی و تکنیک است که برای مخاطب اهمیتی ندارد. اگر کارگردانی یک دوربین لانگ بگذارد و پلان بگیرد مردم تشخیص نمی‌دهد. همین‌که کارگردان یک قصه روان و مخاطب پسند را هدایت کند برای جذب مخاطب کافی است.

ابوالفضل صفری در ادامه به ایجاد حاشیه برای جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان بسیاری از فیلم‌هایی که می‌فروشند به دلیل ایجاد حاشیه در فضای مجازی و پخش گسترده برش‌های زرد است. کمدی‌هایی وجود داشته که بسیار خنده‌دار بودند اما چون از این فضا استفاده نکردند مورد استقبال قرار نگرفتند. اینستاگرام هم به فرهنگ ما لطمه زده هم ذائقه‌ها را تغییر داده و هم رسانه را دچار آسیب کرده است. ویدئوی یک دقیقه‌ای رسانه نیست اما متاسفانه مخاطبانی که دنبال سحر تبر می‌روند این ویدئوها را هم می‌بینند. فیلم باید روی پرده دیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز