منوچهر محمدی:

سینما باید از هر طریقی هزینه اش را دربیاورد!

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۴۲۸۲۱
سینما باید از هر طریقی هزینه اش را دربیاورد!
منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم هایی چون «اکسیدان»، «امکان مینا»، «حوض نقاشی»، «مارمولک»، «ده رقمی» و ... درمورد راه تامین هزینه های فیلمسازی درصورت شکست در گیشه، تاثیر فیلم بر کارنامه هنری یک تهیه کننده و تاثیر کارگردانی بر موفقیت یک فیلم سینمایی، به گفت و گو پرداخت که در ادامه می خوانید.

منوچهر محمدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد منبع تامین هزینه های فیلمسازی گفت: من در کارنامه کاری خود یک یا دو فیلم داشتم که در گیشه نتوانست هزینه خود را دربیاورد اما اینکه دلایل آن چه بود و هر کدام به چه دلیل نتوانستند بفروشند بحث بسیار گسترده ای است. راه تامین هزینه ها درصورت شکست در گیشه، بسیار پیچیده است و در هر پروژه ای بنابر منبع بودجه تفاوت دارد.

او در ادامه با اشاره به تاثیر وجود فیلم شکست خورده در کارنامه هنری یک فیلمساز بیان داشت: لزوما اینگونه نیست که اگر تهیه کننده ای فیلمش بنا به هر دلیلی نفروشد، یک امتیاز منفی برای او محسوب شود. بسیاری از تهیه کنندگان هستند که پس از فیلم شکست خورده خود، دوباره شروع به فیلمسازی کردند و به کار خود ادامه دادند.

تهیه کننده فیلم «اکسیدان» تصریح کرد: اینگونه نیست که برخی می گویند فلان کارگردان بفروش است و هر فیلم و سریالی که بسازد قطعا می فروشد. یک فیلم برای موفقیت و فروش خوب در گیشه به عوامل متعددی نیاز دارد که کارگردان فقط یکی از آن عوامل است.

او ادامه داد: سینما یک صنعت مبتنی بر ایجاد ارتباط با مخاطب است. یک فیلم باید از طریق فروش در اکران، پخش از نمایش خانگی، تلویزیون و خارج از  کشور سرمایه اش را برگرداند. ممکن است زمان ببرد اما یک فرایند اقتصادی است که باید طی شود.

منوچهر محمدی در پایان اظهار داشت: چه بخواهیم چه نخواهیم سینما جز اوقات فراغت مردم محسوب می شود و مردم هم ترجیح می دهند فیلم هایی ببینند که برایشان جذاب است. فیلمسازان باید برای هر سلیقه ای فیلم بسازند تا مردم حق انتخاب داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز