به بهانه ابراز علاقه تنی چند از نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان برای ساخت فیلم یا سریال حاج قاسم؛

مردم زندگی‌نامه شخصیت‌های معاصر را سخت‌تر باور می‌کنند!

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۶:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۴۶۱۳۱
مردم زندگی‌نامه شخصیت‌های معاصر را سخت‌تر باور می‌کنند!
نویسنده فیلم «جانان»، «امکان مینا»، «50 کیلو آلبالو»، «شهر موش‌ها 2»، به ساخت فیلم و سریال در مورد شخصیت‌های سیاسی، ورزشی، علمی و.. اشاره کرد و باورپذیر درآوردن نقش، توسط بازیگر و کارگردان را مهم‌ترین عامل در موفقیت اثر دانست.

فرهاد توحیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت فیلم یا سریال با محوریت «شخصیت» گفت: برای ساخت اثری درمورد زندگی‌نامه شخصیت های مهم سیاسی، تاریخی، ورزشی و... در درجه اول مهم این است زندگی چه شخصی قرار است کار شود و بعد چه مدیایی قرار است آن را پخش کند.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم تمام زندگی یک شخصیت، از کودکی تا مرگش را نشان دهیم تلویزیون مناسب‌تر است. در مقابل برای نشان دادن یک برهه و دوره‌ای از زندگی فرد، سینما بهترین انتخاب است. نکته مهم دیگر انتخاب بازیگری است که برای ایفای نقش شخصیت اصلی داستان انتخاب می‌شود. تهیه‌کننده و کارگردان باید در نظر بگیرند بازیگری که مدنظر دارند از لحاظ خلاقیت، دانش و سابقه، توانایی بازی نقش اول را به گونه ای داشته باشد که برای مردم باورپذیر باشد.

توحیدی در ادامه صحبت‌هایش به فیلم «غلامرضا تختی» اشاره کرد و بیان داشت: فیلمی که اخیر با محوریت شخصیت ورزشی، غلامرضا تختی ساخته شد، به دلیل اینکه او را برخلاف تصورات مردم نشان داد مورد استقبال چندانی قرار نگرفت. مردم ما نه تنها از زندگی تختی بلکه از مرگ او هم حماسه ساخته بودند اما در فیلم یک فرد شکست خورده و افسرده را دیدند. اگر فیلمساز قصد داشت تلقی جدید راه بیندازد باید آنقدر قوی عمل می کرد تا در برابر تفکر عمومی مردم قرار نگیرد.

نویسنده فیلم «بی‌وفا» تصریح کرد: مردم چون شخصیت‌های معاصر را از نزدیک دیدند، ساخت سریالی که بتواند برای آنها باورپذیر باشد به مراتب سخت تر از ساخت زندگی‌نامه شخصیت‌های تاریخی است. اصولا مردم اطلاعات دقیق و ریزی از زندگی شخصیت‌های تاریخی ندارند و راحت‌تر می‌توانند رفتار و طرز زندگی آنها را باور کنند. باورپذیر درآوردن شخصیت از مشکل‌ترین کارهایی است که کارگردان برعهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز