به همت واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما؛

انتشار جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان»

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۱:۳۴:۵۶
کد خبر: ۹۴۹۶۵۴
انتشار جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان»
واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما در تازه ترین اقدام خود جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان» را به چاپ رساند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این کتاب اطلاعات دقیق و جامعی از رسانه های برون مرزی در کشورهای امریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی را دربردارد.

«رسانه های برون مرزی در جهان»، حاصل بررسی، رصد و تدوین اطلاعات رسانه های فرامرزی این کشورها از منظر « شیوه های فعالیت و انتقال پیام»، «حمایت های مالی، فنی وسیاسی- حقوقی دولت ها و مجالس قانونگذاری»، «اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه» و «ساختار سازمانی» است که با تلاش و تحقیق و نگارش حکیمه سقای بی‌ریا، مرتضی خوانساری، ولی‌الله قرقانی، زرین شجری، احمدکاظمی، سیدعلی قائم‌مقامی و محمدعلی دستمالی جمع آمده است.

کتاب «رسانه‌های برون‌مرزی در جهان (1)» با بررسی فعالیت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی کشورهای مطرح در جهان، امکان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها را فراهم می‌آورد. همچنین کمک می‌کند تا اهدافی که دولت‌های خارجی در قبال سایر کشورها از جمله ایران از طریق رسانه‌های برون‌مرزی‌شان دنبال می‌کنند، بهتر شناخته شوند. 

واکاوی فعالیت¬های رسانه¬های برون¬مرزی در کشورهای جهان که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است، نشان می¬دهد که رسانه¬های برون¬مرزی در عین حالی که زبان گویای دیپلماسی عمومی کشورشان هستند، ولی در اغلب موارد مواضعی قاطع¬تر از دیپلماسی رسمی دارند. همچنین این رسانه‌ها توجه ویژه¬ای نیز به جذب مخاطب از طریق ساخت سریال‌های فاخر، مستندهای الف، بهره¬گیری از همه روش¬های نوین پخش، ترویج زبان کشور مبدأ، تبلیغ جاذبه¬های گردشگری و معرفی ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن کشورهای متبوع خود دارند.

یکی از مهم¬ترین ویژگی¬های فعالیت رسانه های برون¬مرزی کشورهایی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، داشتن ساختار مستقل یا شبه مستقل و حمایت مالی گسترده و جدی دولت¬ها و مجالس قانونگذاری از فعالیت این رسانه ها و اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه به این بخش است. 

کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان (1)» با پیش گفتار دکتر پیمان جبلّی معاون برون مرزی صداوسیما، نظارت علمی حسن بهشتی پور و ویرایش ادبی محمد روحی، در در 197 صفحه، در دی ماه 1398 در واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما تهیه و به چاپ رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز