زیر ذره‌بین «چرخ»؛

آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا را در تلویزیون ببینید

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۸:۱۱
کد خبر: ۹۴۹۷۱۱
آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا را در تلویزیون ببینید
هفتادوپنجمین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 23 دی، با بررسی آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این برنامه حافظ آهی به‌عنوان مجری میز طبیعت «چرخ» با دکتر خسرو ثاقب طالبی، دکترای جنگل‌شناسی و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت‌وگو خواهد کرد. 

سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و همچنین در سیبری آتش‌سوزی‌های وسیعی رخ داد که در پی آن ۱۰۰ نفر در کالیفرنیا کشته شدند و ۶.۷ میلیون هکتار از مراتع شمال کشور روسیه از بین رفتند. اما ابعاد این فجایع در مقایسه با آتش‌سوزی‌ها اخیر استرالیا که از اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده، بسیار ناچیز است. افزایش بی‌رویه دما و خشکسالی روزافزون استرالیا، موج آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این قاره را خروشان‌تر کرده است. استرالیا با اکوسیستم خاصش، 244 گونه‌ی جانوری از جمله کوالاها را در خود جای داده که در هیچ کجای دیگری از جهان یافت نمی‌شوند. آتش‌سوزی اخیر که شش میلیون هکتار از استرالیا را در برگرفته، 500 میلیون جانور را به نابودی کشانده است و به نظر نمی‌رسد این آتش‌سوزی به زودی به پایان برسد. 

در بخش دیگری از برنامه‌، علی خورشیدی، کارشناس فناوری «چرخ»، مهم‌ترین خبرهای نمایشگاه CES2020 را مرور خواهد کرد. نمایشگاه CES هر سال در ماه ژانویه در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود و در آن لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، گجت‌ها، ابزارهای موبایل، واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء و خودرو رونمایی می‌شوند. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما