«نگاهی به هنر شرق آسیا» در موزه امام علی (ع)

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۵۰۳۹۴
«نگاهی به هنر شرق آسیا» در موزه امام علی (ع)
رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا»با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر هنری از کشورهای: ژاپن، چین، هند، نپال و تبت ۲۸ دی تا ۲۸ اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین گشایش رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا» با رویکرد پژوهش محور و با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر هنری در شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی از کشورهای: ژاپن، چین، هند، نپال و تبت پنج‌شنبه ۲۶دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. 

شهرام بابایی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در رشته‌های: نقاشی، به‌ویژه مکتب نقاشی‌های نائیو مادوبانی هند، چاپ (حکاکی روی چوب، اوکیوئه) مجسمه، طراحی پارچه، صنایع‌دستی و کاربردی است که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را کمک به رشد آگاهی مردم نسبت به هنرهای آیینی و دینی فرهنگ‌های دیگر، همبستگی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها و تعمیق مشترکات فرهنگی و هنری بین ایران و کشورهای شرق آسیا عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند تأثیر بسزایی در شناخت هرچه بیشتر هنر و تمدن درخشان چند هزار ساله شرق آسیا و ارتباط آن با فرهنگ و هنر شکوهمند و دیرینه ایرانی داشته باشد.

رییس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در پایان گفت: کارگاه «اوروشی - ساختار شناسی آثار لاکی شرق دور» با حضور سیامک علیزاده و میترا اعتضادی و جمعی از اعضای کمیته حفاظت ایکوم ایران Icom-CC و همچنین «معرفی مراحل ساخت اثر هنری با متریال چینی سلولزی» با هدایت مهناز محمدزاده میانجی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر الزهرا(س) همزمان با آیین گشایش این رویداد از ساعت ۱۵ میزبان علاقه‌مندان است.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه، گزیده‌ای از مجموعه درخشانی است که طی چندین دهه توسط جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور جمع‌آوری شده است.

این نمایشگاه از ۲۸ دی تا ۲۸ اسفند به غیر از ایام تعطیل ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه هاشمی رفسنجانی، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ واقع است.

نظر شما