نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب برگزار شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۰۲۸
نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب برگزار شد
نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اعضای این شورا برگزار شد و در این نشست آیت‌الله عباسعلی اختری با کسب اکثریت آرا به عنوان رییس شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب سازمان فرهنگی هنری چهارشنبه ۲۵ دی ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، آیت‌الله عباسعلی اختری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا، حجت‌الاسلام محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب، نرگس معدنی پور معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام زینالی نماینده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(عج)، ناصر امین‌زاده رییس فرهنگ‌سرای سرو و فریده صاعلی رابط بانوان با رییس سازمان فرهنگی هنری در فرهنگ‌سرای سرو برگزار شد. 

در این نشست ابتدا سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری توضیحاتی درباره تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز در این سازمان ارائه کرد و گفت: ۱۵ شورای اندیشه‌ورز طراحی شده است و تا کنون در حوزه‌های ایثار و شهادت، کتاب، مهدویت، قرآن، بین‌الملل، محیط زیست، خط امام‌(ره) و... برای تشکیل شورا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این شورا مجموعه‌ای از نخبگان هستند که در حوزه تخصصی خودشان ایده‌پردازی می‌کنند و این ایده‌ها در نهایت به برنامه تبدیل و در مراکز سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود. این نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب است و مصوبات آن سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری در این حوزه را شکل خواهد داد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست عنوان کرد: قصد داریم فرهنگ‌سرای سرو را به عنوان پایگاه ترویج عفاف و حجاب قرار دهیم و یک کار هویتی در سطح منطقه ۶ و همزمان در سطح شهر تهران انجام شود. 

وی اضافه کرد: ترویج عفاف و حجاب در تهران بسیار مهم است و می‌تواند الگویی برای سراسر کشور باشد و وقتی کاری در تهران آغاز می‌شود، به کل کشور تسری می‌یابد. کارهای زیادی در حوزه حجاب می‌توان انجام داد و در هر فرهنگ‌سرا می‌توان نمایشگاه‌هایی با این موضوع برگزار کرد. 

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری ظرفیت بسیار خوبی از جهت تعداد مراکز فرهنگی در شهر تهران دارد و نیروی انسانی موثری نیز در سازمان مشغول به کار هستند که می‌توانند سفیران عفاف و حجاب باشند. موزه‌های سازمان فرهنگی هنری می‌توانند برای تمدن سازی فعالیت کنند و می‌توانیم حجاب زن ایرانی در طول تاریخ را در یک موزه به نمایش بگذاریم. 

در ادامه اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه عفاف و حجاب پرداختند و همچنین با رأی اکثریت اعضا، آیت‌الله عباسعلی اختری به عنوان رییس شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب انتخاب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز