به بهانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛

شانس این را داشتم فیلمم در جشنواره فجر اکران شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۰۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۱۳۹
شانس این را داشتم فیلمم در جشنواره فجر اکران شود
فیلم «مادر برفی» داستان یک پسر نوجوانی است که در سن پایین ازدواج کرده و دچار مشکلاتی می شود.

مرجان خسروی کارگردان فیلم کوتاه «مادر برفی» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا در رابطه با حضور فیلم خود در سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فیلم کوتاه «مادربرفی» در اقلیم متفاوت و در شرایط کوهستانی و برف سنگین فیلمبرداری شده است بدین خاطر که فیلمنامه ایجاب می کرد در چنین شرایطی فیلمبرداری کنیم. موضوع این فیلم درمورد پسر نوجوانی است که هنوز به بلوغ فکری کامل نرسیده و ازدواج کرده، همسرش هم باردار است و چون کل روستا قسم خوردند که هیچ یک از افراد به این پسر نوجوان کمک نکنند کسی به این پسر کمکی نمی رساند.

او در ادامه افزود: در زیرمتن فیلم، روستایی را مشاهده می کنیم که به دلیل صعب العبور بودن و بارش شدید برف در 6ماه دوم سال تمامی اهالی روستا به علت جلوگیری از مرگ احتمالی قسم می خورند که بچه دار نشوند تا کسی فوت نکند بدین دلیل که اگر کسی طی این مدت 6 ماه بمیرد هیچگونه گِلی برای دفن مرده وجود ندارد و باید در قبرستان یخی دفن کنند و مردم برای جلوگیری از مرگ احتمالی قسم خوردند که بچه دار نشوند.

خسروی درمورد لوکیشن فیلمبرداری فیلم کوتاه «مادر برفی» بیان داشت: لوکیشن این فیلم در استان چهارمحال بختیاری ارتفاعات زردکوه است این منطقه یکی از برف خیزترین نقطه ایران است و حتی در فصل تابستان هم ممکن 1 متر در آن جا برف باشد. بازیگران این فیلم تعدادی نا بازیگر هستند به جز یکی از بازیگران که تجربه اجرا در تئاتر و مقابل دوربین را در کارنامه خود داشته است همچنین بازیگر نقش اصلی من در کودکی جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره کودک و نوجوان اصفهان گرفتند.

کارگردان «مادر برفی» در پاسخ به این سوال که ایده این فیلم از کجا به ذهنش خطور کرده است؟ گفت: محل تولد و زندگی ام استان چهارمحال بختیاری و دغدغه اصلی من ساخت فیلم های بومی مختص این منطقه است و این ایده با من مانوس شده بود.

او درمورد شرایط جشنواره فیلم فجر و اکران فیلمش در جشنواره تاکید کرد: پذیرش اثر در جشنواره فیلم فجر بدین شکل است که فیلم های کاندید و یاجایزه گرفته در فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما اجازه ورود به جشنواره فجر را پیدا می کنند برای من هم این یک شانس بسیار خوبی بود که فیلمم درجایی کاندید شود و یا جایزه بگیرد و بعد به جشنواره فجر وارد شود. قطعا انقدر فیلترها عمیق است که اگر اثری وارد این جشنواره شود بدین معنی که از فیلترهای زیادی عبور کرده اند و زمان فیلم هم اهمیت بالایی دارد زمان فیلم های کوتاه باید از 15 دقیقه تجاوز نکند. اتفاق خوبی که برای فیلم های کوتاه در این جشنواره افتاده است اختصاص اکران های مردمی به این دسته از فیلم هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز