فیلمی متکی به تلفن همراه!

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۸:۵۸:۰۲
کد خبر: ۹۶۲۵۰۸
فیلمی متکی به تلفن همراه!
محسن سیف منتقد سینما به بهانه اکران فیلم «من می ترسم» در آبادان، برای این فیلم سینمایی به کارگردانی بهنام بهزادی یادداشتی نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محسن سیف منتقد سینما درباره فیلم سینمایی «من می ترسم» نوشت:«من می ترسم» به تلفن همراه متکی است، به شدت هم متکی است، نه به خاطر اینکه اتفاق نهایی فیلم قرار است از دل تلفن همراه بیرون بیاید. به این خاطر که اگر تلفن همراهی نبود، شاید این فیلم هم ساخته نمی شد. جالب اینکه بهنام بهزادی خیلی اصرار دارد برخی از پیغام ها و دیالوگ ها بوسیله ی فایل صوتی رد و بدل شود.

قصه ی فیلم مربوط به شاعری جوان به نام بهمن با بازی پوریا رحیمی سام است که در گیر و دار باطل شدن جواز کسب مغازه اش است که در آن کار فرهنگی می‌کند. بهمن همچنین از سوی موتور سواری مرتب تعقیب و تهدید می شود، به حدی که حالا با هر صدای موتوری از جای می پرد.

نسیم با بازی الناز شاکردوست که در ارتباط با بهمن است قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد که تا آخر فیلم شخصیتی مبهم دارد و فلسفه ی وجودی اش فقط به واسطه ی ارتباطی است که با تهدیدهای بهمن دارد. جریان فیلم به سمتی پیش می رود که مشخص می شود صاحب کار پیشین نسیم که در صدد ارتباط با او بوده و به همین دلیل باعث شده نسیم از کارش بیرون بیایید، پشت جریان تهدیدهای موتور سوار و ابطال مجور کسب و کار بهمن است.

بهمن توسط دوستش با بازی مهران احمدی آدم اجیر می‌کند و با گیر انداختن موتور سوار به اطلاعات تازه ای دست پیدا می‌کند، از این پس بازی دست بهمن می افتد و اوست که می چرخاند و می رقصاند، تا حدی که هر چه از فیلم می گذرد نه طبع شعری از او می بینیم و نه مناعت طبع. بهمن است که تلافی می کند تا هم خود غرق شود و هم دیگران را غرق کند.

بهنام بهزادی، فیلم‌های"تنها دوبار زندگی می کنیم"، "وارونگی" و "قاعده ی تصادف" را کارگردانی کرده است، هر چند توقع می رفت در "من می ترسم" به تکامل برسد، اما او نتوانسته است سیر صعودی فیلم‌هایش را طی کند و به گونه ای در جا زده است.

کنجکاوی، حادثه و رخداد در فیلم بهزادی نقطه قوت جذب مخاطب در آن است. هر چند در صحنه های از فیلم ترس در دل مخاطب می افتد. مخاطب در این فیلم براحتی می تواند با بازیگرها همزاد پنداری کند، با آنها بترسد، با آنها عصبانی شود و با آنها تصمیم بگیرد.

"من می ترسم" در چندین نمای پلان از ارتفاع، ترس از سقوط را به تماشاگر القا می کند. سقوطی که سرانجام در فیلم برای برخی از بازیگران روی می دهد.

بازیگر نقش بهمن، شاعری است که در پایان اسیر نفس و خوی شیطانی اش می شود و به خاطر غرور بیجا هم کار خودش را خراب می کند و هم کار دیگران را.

در کل بهنام بهزدای برای"من می ترسم"، زیاد زحمت نکشیده است و قطعا به اندازه ی زحمتش پاسخ خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز