ویزیت پزشکی و سلامت ایران در «چرخ»!

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۵:۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۶۲۸۱۱
ویزیت پزشکی و سلامت ایران در «چرخ»!
هشتادوهفتمین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 21 بهمن، با بررسی دستاوردهای ایران در حوزه‌های پزشکی و سلامت از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر علی استکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت‌وگو خواهد کرد. 

گزارش‌های رسمی مسئولان سازمان نظام پزشکی نشان می‌دهد در حال حاضر در ایران بیش از 85 هزار پزشک عمومی داریم که بیش از 31 هزار نفر از آنها پروانه‌ی مطب دارند. در حال حاضر بیش از 41 هزار متخصص و حدود 3500 پزشک فوق‌ تخصص هم در حال درمان بیماران در بیمارستان و مطب‌های خصوصی هستند. بلومبرگ در گزارشی تازه درباره‌ی موضوع سلامت در سال 2019 میلادی، رتبه‌ی 69 را به ایران در بین 169 کشور اختصاص داد. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های سلامت و داده‌های ثبتی سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی انجام شده است. افزایش شاخص امید به زندگی، کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های واگیردار، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه‌ی سلامت، رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقا تجهیزات پزشکی و درمانی و ... از دستاوردهایی حوزه‌ی بهداشت و سلامت در دهه‌های اخیر هستند. 

گزارش محمدحسین جهان‌پناه از شتابدهنده‌ی سلامت الکتریک کارا بخش دیگری از هشتادوهفتمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز