آنتونیا شرکا:

فیلمی که برای نوجوانان باید ممنوع شود/«شنای پروانه» قطعا در اکران عمومی طرفدار پیدا می کند!

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۲۸۴۲
فیلمی که برای نوجوانان باید ممنوع شود/«شنای پروانه» قطعا در اکران عمومی طرفدار پیدا می کند!
آنتونیا شرکا، منتقد سینما، درباره فیلم سینمایی «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: فیلم سینمایی «شنای پروانه» از آن فیلم هایی است که قطعا در اکران عمومی مانند «ابد و یک روز» طرفدار بسیاری پیدا می کند.

آنتونیا شرکا، منتقد سینما، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره فیلم سینمایی «شنای پروانه» گفت: فیلم سینمایی «شنای پروانه» فیلمی شبیه به «ابد و یک روز» و مابقی فیلم های اجتماعی است که در اکران طرفداران بسیاری دارند. این فیلم به خوبی قشر پائین جامعه، درگیری‌ها و مشکلاتی که بین آنها وجود دارد را نشان می داد اما من آن را دوست نداشتم.

او ادامه داد: به نظر من این فیلم بیشتر تجلیل از خلافکاری بود یعنی به عبارتی کاراکتری داریم که به زندان افتاده و برادرش می خواهد رضایت اولیای دم را برای آدمی که صد در صد منفی است، جلب کند. در این فیلم به دلیل یک فیلم مضحکی که در فضای مجازی منتشر شده زنی شوهرش را می‌کشد و این آدم واقعا شایسته این است که مجازات شود نه اینکه با او همدلی کنیم.  به نظر من «شنای پروانه» فیلمی نیست که بخواهیم دیدن آن را به دیگران توصیه‌ کنیم به خصوص به نوجوانان که برای آنها بدآموزی دارد.

این منتقد تصریح کرد: «شنای پروانه» تجلیل از اوباشی‌گری، رفتار‌های اراذل و اوباش و... بود که هیچ جوره قابل توجیه نیست. البته اگر بخواهیم درباره کارگردانی فیلم صحبت کنیم نباید صحنه های خوبی که درآمده بود را فراموش کنیم.

شرکا با اشاره به بازی جواد عزتی در این فیلم سینمایی گفت: جواد عزتی  را همچنان در نقشی می‌بینیم که در «دوزیست» هم دیدیم. نقش او دراماتیک و  جدی و در عین حال انسانی است، طوری که قابلیت این را دارد ما با بالا پایین‌ها و لحظه‌های کشف حقیقتی که ناراحتش می‌کند با او همپایی کنیم. 

این منتقد در ادامه درباره بازی امیر آقایی بیان داشت: امیر آقایی به نظر من خیلی خوب ظاهر شده و من تا دقایقی حتی او را نشناختم. مطمئنا در بازیگری هم امیر آقایی و هم جواد عزتی و کم و بیش بازیگران دیگر نقش‌ها را خوب ایفا کردند و من مشکلی با این موضوع ندارم. محمد کارت به عنوان کارگردان توانسته بازی خوبی از بازیگرانش بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز