در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛

بغض پیشکسوت تئاتر ترکید/درخواست پیشکسوتان تئاتر از مسئولین

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۲۲:۰۷:۱۲
کد خبر: ۹۶۲۹۴۹
بغض پیشکسوت تئاتر ترکید/درخواست پیشکسوتان تئاتر از مسئولین
در مراسم اختتامیه جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر آیین نکوداشت آندرآنیک خچومیان، حسین عاطفی، کریم اکبری مبارکه و مهدی لزیری از هنرمندان تئاتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مراسم اختتامیه جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر کلیپ آیین نکوداشت آندرآنیک خچومیان، حسین عاطفی، کریم اکبری مبارکه و مهدی لزیری از هنرمندان تئاتر پخش شد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی، مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و دبیر جشنواره سی و هشتم از این هنرمندان تجلیل شد.

در این بخش حسین عاطفی گفت: از جهان هستی سپاسگذارم که اندک استعدادی در من گذاشت تا بتوانم در تئاتری کار کنم که از تبعیض و حسادت و ... خالی است. با «محاکمه ژاندارک» رکن الدین خسروی و «گالیله» حمید سمندریان کار تئاتر را شروع کردم که هیچگاه مجوز نگرفتند. امیدوارم زنده بمانم و ببینم به نام عصمت صفوی، لورتا و جمیله شیخی سالن های تئاتری تأسیس شوند. جای تمام پیشکسوتان تئاتر ایران در سالن خالی است.

وی ادامه داد: اجازه بدهید این هدیه ارزشمندی را که امشب شما به من دادید با تمام هنرمندان فراموش شده کشورم سهیم شوم. حسین عاطفی هستم، نه اهل آبان، نه آذر، نه دی و نه بهمن، من زاده مهرم.

کریم اکبری مبارکه هم در شرایطی که بسیار تحت تأثیر قرار گرفته بود، با بغضی که در گلو داشت گفت: اگر اینجا هستم به خاطر اساتیدی نظیر سمندریان است که اینجا ایستاده ام.

لزیری نیز در سخنانی کوتاه از همه هنرمندان خواست که همه با هم باشند.

خچومیان نیز در ادامه گفت: در سال های اخیر جوانان زیادی جذب تئاتر شده اند که عاشق تئاتر هستند و این عاشقی به دیوانگی شان ختم شده است. از مسئولان می خواهم که از این جوانان حمایت کنند زیرا آینده تئاتر ایران را این جوانان عاشق می سازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز