در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر؛

شهردار تهران: نیازمند گفتگوی مداوم هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۹:۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۶۳۲۷۸
شهردار تهران: نیازمند گفتگوی مداوم هستیم
آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی شهردار تهران در ادامه مراسم به‌عنوان حامی مالی جشنواره روی سن حاضر شد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک می‌گویم. در ادامه شهادت سردار دل‌ها و درگذشتگان هواپیمای اوکراینی را تسلیت می‌گویم.

وی گفت: این سرزمین روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، خرسندم که در جمع شما حضور دارم و این فرصت را پیدا کردم به‌عنوان نماینده مردم درباره مسایل روز صحبت کنیم. ایام انقلاب از این جهت اهمیت دارد که آرمان‌های آن زمان را به ما یادآوری می‌کند. همبستگی در عین تفاوت‌ها، بهره‌مندی از عدالت و ... از اهداف انقلاب بود. ما برای ادامه این راه نیازمند گفتگوی مداوم هستیم و جشنواره فیلم فجر را بخشی از این گفتگوی مداوم می‌بینیم وظیفه ماست که فضایی را برای این اتفاق فراهم آوریم.

شهردار تهران افزود: اگر سینمای ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد نتیجه استمرار این حرکت است. ما به عنوان شهرداری تهران وظیفه خود می‌دانیم از این فضا حمایت کنیم و آنچه در اختیار داریم در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا این رقابت به خوبی برگزار شود.

وی افزود: با توافقی که با دبیرخانه فجر داشتیم، تلاش کردیم این حرکت دوطرفه باشد و در جشنواره فرصتی برای طرح مسایل شهری هم داشته باشیم. مثل پسامند، رعایت حقوق شهروندی و... با همین رویکرد بود که با پخش مجموعه‌ای از کلیپ‌های کوتاه قبل از اکران فیلم‌ها نظر مردم را جلب کنیم. با افزایش آگاهی‌های مردم می‌توانیم شهری بهتر داشته باشیم.‌ هنر بهترین وسیله برای آگاهی دادن است. امیدوارم این جشنواره امکانات را فراهم کند و تمرینی برای گفتگو باشد. امیدوارم جشنواره امسال و تلاش همکاران من مقبول اهل هنر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز