چهره‌های فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشت مجیدی/ تولد کارت با پروانه/ جشنواره با یک درخت گردو ناز معادی را خرید / لبخندِ کارگردانِ فیلم اشک دربیار/ شنای طناز تا سیمرغ / «روز صفر»؛ ۵ جشنواره صفر!/تقسیم سیمرغ ها به نفع سینما

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۴۰۷
بازگشت مجیدی/ تولد کارت با پروانه/ جشنواره با یک درخت گردو  ناز معادی را خرید / لبخندِ کارگردانِ فیلم اشک دربیار/ شنای طناز تا سیمرغ / «روز صفر»؛ ۵ جشنواره صفر!/تقسیم سیمرغ ها به نفع سینما
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

همه خانواده سینما در دو هفته گذشته در فضای جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به سر می بردند و قطعا چهره های این هفته براساس صاحبان سیمرغ و البته افرادی که می توانستند به سیمرغ برسند اما این اتفاق رخ نداد، معرفی می شوند.

مجید مجیدی به‌رغم اینکه خیلی از منتقدان با موضع به آثار او نگاه می کردند، با فیلم «خورشید» بازگشتی پرفروغ داشت. این فیلم نظر خیلی ها را به خود جلب کرد و تمام معادلات از پیش تعیین شده صاحب نظران سینما را تغییر داد.

وقتی که محمدحسین مهدویان برای دریافت سیمرغش روی صحنه رفت تا بهترین کارگردان جشنواره فیلم فجر معرفی شود، لبخندی متفاوت با آنچه تماشاگر فیلمش با خود از سینما بیرون می‌آورد، روی صورتش بود. بی تردید «درخت گردو» در بحث کارگردانی یکی از بهترین های امسال بود که البته با نظر داوران، صاحب سیمرغ شد.

در میان چهره‌های زن بازیگری امسال خیلی ها فکر می کردند طناز طباطبایی سیمرغ بهترین بازیگر زن را از آن خود کند اما با حضور بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا، پریناز ایزدیار و حتی باران کوثری کمتر کسی تصور می کرد بازی خوب و روان نازنین احمدی در فیلم «ابر بارانش گرفت» به چشم داوران جشنواره فیلم فجر بیاید.

پیمان معادی نیامد اما سیمرغ را برای نقش قادر فیلم «درخت گردو» از آن خود کرد. شاید امیر آقایی هم می‌توانست سال‌ها پیش با سیمرغ به خانه برود اما ویدئوی کوتاهی که از بازی او در فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت پیش از آغاز جشنواره فجر در فضای مجازی دست به دست شد، خبر از این داشت که «شنای پروانه» امسال پر سر و صداترین فیلم خواهد بود، طوری که محمد کارت در مقام یک کارگردان جسور با چند بازیگر درخشان و یک قصه جذاب تماشاگرش را در سینما میخکوب کرد.

بی تردید جای جواد عزتی در میان صاحبان سیمرغ خالی است و تقریبا نطرات داوران در تمام موارد منطقی و قابل دفاع بود به جز اینکه عجیب است چرا جواد عزتی با چهار نقش متفاوت، در جشنواره امسال دیده نشد. (به زودی این مطلب را بررسی خواهیم کرد)

سعید ملکان هم با پنج سیمرغ غایب بزرگ مراسم اختتامیه بود و....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز